Särk, mille rinnaesist kaunistab lisaks firmamärgile NSV Liidu vapp ja punased tähed CCCP, kargab Adidase esinduskaupluse reklaamplakatilt esimesena silma, kirjutab Postimees.

Rahvusvahelise ettevõtte särgikampaaniat võib käsitleda selgelt Eesti riigi vastase käitumisena, leiab Isamaaliidu juht Tõnis Lukas.

“Selline nostalgia üleskeeramine võib olla vene elanike jaoks motiveeriv ja on selge, et tegemist on meie ühiskonna ja riigi suhtes vaenuliku tegevusega,” märkis ta. “Kuna riigivastane tegevus on keelatud, võiks selle reklaamiseadusega ära keelata.”

Ka Memento Tallinna ühenduse esimehe Leo Õispuu arvates solvab särgireklaam kogu eesti rahvast. “Eriti solvav on see neile, kes selle režiimi all kannatasid,”

Ajakirjanik Anvar Samost tõmbas paralleeli natsistliku sümboolikaga. “On täiesti mõeldamatu, et Adidas tuleks välja haakristiga särgiga, ja on ka elementaarne, et me ei reklaami režiimi, mille all on tapetud miljoneid inimesi,” sõnas ta.

Peaminister Andrus Ansipi sõnul pole paanikaks põhjust, sest tema hinnangul ei tohiks särkidel Eestis müügiedu olla.

Adidase maaletooja, OÜ Kolm Triipu tegevdirektor Indrek Valge sõnul on tegemist nostalgiasarja tootega, mida kannavad meeleldi ka mitmed nimekad eesti sportlased.