"Kui inimene avastab, et hind on tema jaoks järsult tõusnud, siis suur osa tarbijatest ei lõpeta kauba ostmist, vaid püüab leida muid alternatiivseid allikaid, pöördudes näiteks salaturu poole," ütles Eesti Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing. "Meil on siin sellised toredad idanaabrid, kus alkohol on palju odavam kui Eestis ja kus piiri ületamine käib väga lihtsalt," lisas ta

Josing tõi välja, et kui näiteks majanduse tippajal 2007. aastal oli illegaalse alkoholi osa vaid 10 protsenti viinaturust, siis mullu oli see juba neljandik kogu viinaturust."Kõikidest alkoholitarbijatest aga ütles 2010. aastal 9 protsenti, et nemad on mustalt turul alkoholi hankinud. 2007. aastal oli selleks vaid umbes kolm protsenti," lisas ta.

Salaviina müümine oli Eestis kõrgeim 1999. aastal, kui see moodustas peaaegu poole kogu viinaturust ning salaviina jõid ligi kolmandik kõigist alkoholitarbijatest.