Saaremaa Laevakompanii liinidirektori Tiit Kruuse sõnul näitas sadamates korra eest vastutava Saarte Liinide järjekordset küündimatust vahejuhtum Kuivastu sadamas, kus kella 17-le praamile üritas peale trügida grupp Läti turiste, kelle korrale kutsumiseks oli laeva kapten sunnitud kohale helistama politsei. “Politsei abiga lõpuks olukord lahendati. Kuna aga kogu konflikti vältel laadimisprotsess seisis, sest kapten pidi vaheletrügijate takistamiseks üles tõstma laeva aparelli, hilines reisi väljumine ligi 10 minutit,” rääkis Kruuse.

SLK lubas Saarte Liinidele esitada pretensiooni. Kruuse hinnangul on selge, et lisajõude sadamates korra tagamiseks ei ole vaja vaid suurürituste ajaks, suvised nädalavahetused on samuti tipptunni staatusega.

Kolm nädalat tagasi jäi vaheletrügijate tõttu laevast maha liinibuss.

Reedel lubas Saaremaa Laevakompanii esindajatega kohtunud Saarte Liinide juhtkond, et edaspidi pöörab sadamates korra eest vastutav ettevõte tööülesannete täitmisele rohkem tähelepanu.

Saaremaa Laevakompanii maksab AS Saarte Liinidele Kuivastu, Virtsu, Rohuküla ja Heltermaa sadamateenuste, seal hulgas sadamates korra tagamise eest aastas miljoneid kroone.

AS Saare Liinide kohasel oli meedias kajastatud juhtumite korral tegemist eriolukorraga kus osaliselt süüdi on nii trügiv reisija, laevakompanii töötajad kui ka sadama haldaja, on kirjas Delfile saadetud vastulauses.

AS Saarte Liinid paneb sadamate territooriumil üles täiendavad piirded ning palkab lisaks sadamatöötajaid, kes ülesandeks on korra parem tagamine. Vastavalt kokkuleppele AS Saaremaa Laevakompaniiga ei teenindata antud nädalavahetusel Virtsu sadamas ka ühtegi kaubalaeva.

Suur soov on sadama haldajal aga eelkõige reisijatele, kes arvestaksid AS Saaremaa Laevakompanii piiratud veovõimsusega. Käituge üksteise suhtes arvestavalt ja ausalt ning jälgige Virtsu ja Kuivastu sadamates paigaldatud liiklusmärke ja radade märgistust, on teates kirjas.

AS Saarte Liinide kliendiks on AS Saaremaa Laevakompanii, nendib ettevõte. Sadamaid läbivad reisijad on AS Saaremaa Laevakompanii kliendid, tasudes ettevõtjale ka vastava teenuse eest. „Kummaline on, et enda klientide vilets teenindamine püütakse veeretada teise ettevõtte süüks. AS Saaremaa Laevakompanii vastutab nii piletimüügi korraldamise kui ka sõidukite pealepaneku eest,” on kirjas meediale saadetud teates.