Saaga Atko moodi. Bussifirma juhtkond on kui maa alla vajunud, nad ei võta vastutust ega kipu vigastest koolibussidest rääkima

 (108)
Atko buss
Atko bussFoto: Rauno Volmar

Harjumaal vigaste koolibussidega lapsi sõidutanud Atko Grupp vältis terve nädala sel teemal sõna võtmist ning jättis oma hilises kommentaaris vastamata pea kõigile neile esitatud küsimustele.

Maanteeamet ja politsei- ja piirivalveamet viisid 30. jaanuaril Harku vallas läbi terve päeva kestnud kontrollreidi, mille käigus tuvastati, et kaheksast koolibussist kuus ei vastanud nõuetele. Sõidukitel olid kas siledaks kulunud rehvid, vigane pidurisüsteem, katkised turvavööd või avanematu avariisüsteem.

Kontrollitud bussist seitse kuulus Atko Grupile, kellele politsei saatis nädal enne reidi ka vastava teate, paludes kõik liinil olevad bussid korda teha, vahendas 4. veebruari õhtul "Aktuaalne kaamera".

Järgmise päeva hommikul päris Delfi kehvas seisus koolibusside kohta aru nii Atko Grupilt kui ka Harku vallavalituselt. Vallavanem Erik Sandla ei jäänud oma vastuses napisõnaliseks ning ütles, et liine teenindava Atko Liinid OÜ-ga on neil probleeme olnud ka varem. Kontrollreidi järel kohtusid valla esindajad ka Atkoga lepingu sõlminud Põhja-Eesti Ühistranspordikeskusega (ÜTK), kellega arutleti muuhulgas bussifirmaga lepingu lõpetamise üle.

Seotud lood:

Atkol polnud vastamisega kiiret

Seevastu Atko Grupil ei paista olevat mingit huvi vigaste koolibusside teemal selgitusi jagada. Õige pea selgus, et tõenäolisem viis neilt kommentaari saada on ettevõtte kodulehel antud üldkontaktile helistamine, sest OÜ Atko Liinid Harjumaa osakonna juhataja Arvo Sarapuu juunioriga kontakti saada ei õnnestunud.

Lauatelefonile vastanud naine palus kõik küsimused saata Atko üldmeilile ning lubas need omakorda õigetele inimestele toimetada. Kui ajakirjanik mõned tunnid hiljem tagasi helistas, et vastuse kohta uurida, väitis sama naine, et kõik küsimused anti edasi ettevõtte kommunikatsiooniga tegelevale inimesele. Konkreetsete nimede ja vastuse valmimise osas ei osanud ta midagi kosta ja lubas peagi tagasi helistada.

Kõnet ei tulnud. Paar tundi hiljem ei vastatud ka enam ajakirjaniku kõnele.

Kolmapäeval läks Delfi reporter ettevõtte kontori ukse taha, kuid ka see ei kandnud vilja. Bussifirma teatas, et on nõus suhtlema vaid e-posti teel. Samas eelmisel päeval saadud küsimustele Atko endiselt vastust ei saatnud.

Reede pärastlõunaks ei olnud olukord paranenud. Üldnumbrile vastas taas sama naine, kelle sõnul tegeles ettevõte vastuse koostamisega. Kõne lõpetuseks lubas ajakirjanik, et vastuse edasise venimise korral avaldab Delfi bussifirma kommentaari asemel hoopis artikli sellest, kuidas ettevõte vastamisest kõrvale hiilib.Viie minuti pärast helistati bussifirmast tagasi ja lubati ettevõtte kommentaar esmaspäeval saata.

Esmaspäeval saatis Atko mõni minut enne kontori sulgemist vastuse, milles jättis enamikele esitatud küsimustele vastamata. Näiteks ei selgitanud bussifirma, mis aja tagant viiakse koolibussidele läbi tehnilist kontrolli ning kes selle eest vastutab, samuti jäi põhjendamata, miks ettevõte kontrollreidil koostatud korduva ülevaatuse kontrollaktid vaidlustas. Ei vastatud ka küsimusele selle kohta, millistele valdadele veel koolibussi teenust pakutakse ning jäeti kommenteerimata Harku valla soov nendega leping ennetähtaegselt üles ütelda.

"Bussid, mille tehnilisele olukorrale Harku vallas läbiviidud kontrollreidi käigus tähelepanu juhiti, läbisid samal või järgneval päeval uuesti tehnoülevaatuse. Tehnilised puudused, millele tähelepanu juhiti, on kõrvaldatud ning bussid jätkavad liinide teenindamist. Kontrollreidi käigus välja toodud tehniliste vigade kontrollaktide vastavuse erakorralise tehnoülevaatuse nõuetele oleme vaidlustanud ja saame anda täpsemaid kommentaare peale vaidlustusotsuste selgumist," seisis AS Atko Grupp nimel allkirjastatud vastuses.

ÜTK: kui bussifirmal on sellised tõekspidamised, siis...

Loe veel

Veidi kiiremini sai bussifirmalt vastuse Harku vallavalitsus. Nimelt saatis Sarapuu jr 7. veebruari hommikul täpselt sama sisuga kirja vallavanema alluvuses töötavale Harku Valla Teataja toimetaja Mari Kukele.

Sarapuu jr lisas, et koolibusside teenuse osas tihendatakse busside järjepidevat korralist hooldust ning otsitakse võimalusi asendada Harku vallas praegu kooliliine teenindavaid bussid uuemate vastu.

Ent Põhja-Eesti ÜTK tegevdirektor Vello Jõgisoo on bussifirma vastuse peale nõutu. Harku vallavalitsusele saadetud kirjas ütleb Jõgisoo, et talle jääb arusaamatus Sarapuu jr ütlus kontrollreidi käigus tehtud ettekirjutiste vaidlustamine.

"Justkui Atkol oleks lubatud sõita ja teostada õpilaste vedu tehniliselt mittekorras bussidega. Kui firmajuhil on sellised tõekspidamised siis………??" kirjutas Jõgisoo.

Ta lisas, et sündmuste edasine areng selgub lähitulevikus. Endiselt on laual plaan OÜ Atko Liinidega lepingu lõpetamine.

Võida 200€ väärtuses TOTO koolitus
Mis on toto.ee?
TOTO on ennustusportaal, kus mängus miljonid eurod. Saa totoproffiks! Loosi läheb TOTO koolitus 10-le koos
karastusjookide ja snäkkidega, 100€ tasuta panustamisraha (10€ per inimene), 100% sissemakse boonus kuni 100€.

Tähelepanu! Tegemist on hasartmänguga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks.
Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult.


Tänud vastamast ja head loosiõnne!