"Seda paindlikkust peab riigi otsustes olema küll, et kui näeme, et olukord läheb sedavõrd ebasoodsaks, siis samm tagasi astuda," ütles Rõivas. 

Rõivase sõnul on kütuseaktsiisi tõusu mõju viis senti liitri kohta tegelikult küllalt väike ja peab ikka tõsiselt utreerima, et seda niivõrd dramaatilistes toonides näha. 

"Ainuüksi viimase kümne päeva jooksul on minu kodule kõige lähemas tanklas kütuse hind enam kui seitsme sendi võrra kõikunud," sõnas peaminister.

Nelja aastaga tõuseb valitsuse plaani kohaselt kütuseaktsiis 20 senti - igal aastal viis senti. Rõivas aga ei usu, et näiteks piiriäärsete alade inimesed seepärast Lätti tankima lähevad, sest see põhineb eeldusel, et Läti aktsiis ei tõuse.

"See on väga suure tõenäosusega vale eeldus," lisas ta.

Rõivas tõi välja, et meie autopark on Euroopas kõige saastavam ja keskkonnaaspekti päris ignoreerida ei ole ka korrektne.

Sotsiaaldemokraatide plaan luksusautosid maksustada muudaks aga Rõivase sõnul tarbimisharjumusi.

"Enne selle maksu kehtestamist ostetakse Porsche Cayenne´e või teisi luksusmaastureid hästi palju kokku ja siis järgmised paar aastat tekib tõenäoliselt suur auk. Sotside maksuidee oli selline, et alates teatud hinnamäärast tuleb iga euro kohta 40 senti autole maksu otsa ja me arutasime täitsa tõsiselt seda, aga me leidsime, et uue maksu kehtestamine, kus ka reaalselt väga palju eelarvesse ei laeku või laekub see mõneaastase viivitusega – tarbimisharjumused muutuvad – see ei ole sobilik alternatiiv", rääkis Rõivas.

Enne kütuseaktsiisi seaduse vastuvõtmist tuleb kindlasti tema sõnul põhjalikud analüüsid teha ning mõjuanalüüsid on juba käsil.