"Järgmises Euroopa Liidu eelarvekavas on suuresti meie enda teha, millele investeeringuid kavandame," ütles Rõivas. "Minu hinnangul peaks teedevõrk olema selgelt väljatoodud prioriteet, lisaks Tartu maanteele näiteks veel Tallinn-Pärnu-Ikla ja ka kauaoodatud Saaremaa sild."

Rõivas avaldas imestust, et vaatamata ammustest aruteludest ja poliitilisest toetusest ei ole tänaseni Kose-Mäo lõigule tehtud ehitusprojekti ning omandatud tee alla jäävaid maid. Komisjoni esimehe hinnangul tuleks tee kiire ehitamise huvides alustada projekteerimise ja eeltöödega koheselt.

Rõivas lisas, et majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt väljapakutud PPP projekt tähendaks, et riik peaks ca 200 miljonit eurot maksva tee eest käima 30 aasta jooksul välja üle 600 miljoni ning ka siis jääks tee jätkuvalt eraomandisse ehk maksed jätkuksid ka peale esialgse PPP lõppu.

"On väga küsitav, kas peaksime järgima nende riikide eeskuju, kes suurte laenude ja kulukate PPP projektidega oma kulud aastakümneteks ette ära teinud," rääkis riigikogu liige. "Ministeeriumi esitletud PPP plaan näeb ette maksta erasektori partnerile 13% omakapitali tootlust ja 4,7% laenu hinda, mis on mitu korda kallim Eestile tavapäraselt pakutavast raha hinnast."

Selleks, et järgmisest Euroopa Liidu eelarvekavast teede rahastamiseks edukalt raha taotleda, tuleks Rõivase hinnangul koostada terviklik plaan ning ülevaade rahastamist vajavatest teelõikudest.