Ainuüksi 2010/2011. õppeaastal vahetus 63 protsenti lasteaiaõpetajatest. Võrreldes teiste samalaadsete õppeasutustega on personali liikuvus lasteaias pea viis korda suurem.

Eesti hariduse infosüsteemi (EHIS) andmetel oli nõutava kvalifikatsiooniga pedagooge Padriku lasteaias 2011/2012. õppeaastal vaid 34 protsenti.

Uus õppekava on kehtinud juba kolm aastat, mille jooksul pole lasteaed viinud oma õppekava vastavusse uuenenud riikliku õppekavaga. Lasteaia õppekavast puuduvad riiklikus õppekavas esitatud eeldatavad üldoskused ning mitmete valdkondade õppe sisu, õppe- ja kasvatustegevuse kavandamise ja korraldamisega seonduv ning 6-7aastaste laste arengu eeldatavad tulemused.

Riikliku õppekavaga pole kooskõlas ka õppe- ja kasvatustegevuste valdkonnad ning laste oskuste ja teadmiste loetelu, mille alusel lasteaias hinnatakse laste arengut.

Lasteaias ei ole loodud logopeedi ametikohta, kuigi selle ametikoha loomine on kohustuslik. Viimane laste kõne uurimine logopeedi poolt toimus 2011. aasta oktoobris ja järgmine laste kõne uurimine on kavandatud alles eesseisvaks märtsikuuks. Samuti on nõutavast väiksemad muusika- ja liikumisõpetaja ametikoha suurus.

Lasteaia direktor polnud enda sõnul teadlik, et lasteasutuse õppekava ei ole kooskõlas riikliku õppekavaga, HTM peab aga oluliseks, et lasteasutuse direktor oleks kompetentne õppe- ja kasvatustöö korraldamisel ning personalitöö juhtimisel.

Harju maavanem algatas jaanuaris järelevalve läbiviimise, kuid avalikkuse ees tõstatus kahtlus, et maavalitsuse järelevalve erapooletuses ja usaldusväärsuses. Seetõttu otsustas ministeerium maavalitsuse järelvalve tühistada ning vastavad toimingud sõltumatute ekspertide abil ise läbi viia.

Kuna maavalitsuse järelevalve tühistati, poleks pidanud maavalitsus oma järelevalve tulemusi avalikustama. Maavalitsus tegi dokumendi avalikuks riikliku järelvalve õiendi nimetuse all, aga kuna riiklik järelevalve oli tühistatud, siis poleks maavalitsus saanud sellist dokumenti sellise nimetuse all välja saata.

Riikliku järelevalve käigus vesteldi lasteaia direktoriga, õppealajuhatajaga, õpetajatega, hoolekogu liikmetega, lastevanematega, tutvuti lasteaia dokumentatsiooniga, vaadeldi õppe- ja kasvatustegevusi. Puuduste kõrvaldamiseks tehti järelevalve õiendis mitmeid soovitusi ja ka ettekirjutusi.