Tallinna Autobussikoondise (TAK) pressiesindaja Sirje Roht kinnitas Delfile, et viimastel kuudel on reisisaatjate hulgas hakanud pidevalt suurenema omal soovil töölt lahkujate arv ehk nende inimeste hulk, kes on leidnud omale alalise töökoha. "Paljud neist ehk 49,4 protsenti lahkujatest on leidnud isegi erialase töö," lisas Roht.

Lisaks on lahkutud sotsiaalselt töökohalt seoses pensionea kättejõudmisega, sooviga kaitseväkke minna, tervise tõttu ja perekondlikel põhjustel (üle 27 protsendi% lahkujatest), ütles Roht.

"Kuus viibivad 20-30 reisisaatjat ka seadusega ettenähtud puhkusel, mida neil on töötatud aja eest õigus saada. Nii et mõneti võib tähelepanek olla õige, et mõnedel bussiliinidel on reisisaatjaid viimastel kuudel ehk vähem märgata," nentis Roht.

Mullu sügisel, kui reisisaatjate projekt algas, oli juttu umbes tuhande töötu palkamisest ühissõidukitesse pileteid müüma ja sõitjaid abistama.

Raepressist öeldi Delfile, et hetkel on transpordiettevõtetes täidetud ca 540 sotsiaalset ametikohta, kelleks on reisisaatjad ja veeremikoristajad.

Heakorra valdkonnas on täidetud ca 200 ametikohta, need on pargi- ja kalmistuvahid, töödejuhata-koordinaatorid ning abitöölised. Sotsiaalvaldkonnas on 16 ametikohta.

Lisaks on avalikus töös rakendatud sellel aastal 580 inimest ja eraettevõtetes loodud ettevõtlustoetuste abil ca 200 töökohta.


Kui tänavu oli linnaeelarves sotsiaalsete töökohtade loomiseks ette nähtud ligikaudu 70 miljonit krooni, siis Raepressi teatel on 2011. aastaks abipaketi eelnõus 45 miljonit krooni. Sotsiaalsete töökohtade puhul on arvestatud ca 550-600 miinimumpalgaga ametikohaga.

See-eest on linnal plaanis suurendada päevakeskustes tasuta toitlustatavate laste arvu 60 lapse võrra ning suurendada ka teiste abivajajate tasuta toitlustamise mahtu – abivajajate tasuta toitlustamiseks eraldatakse 2010. aastaga võrreldes 80 protsenti suurem summa ehk ca 180 000 eurot.