Vaevalt oli Reformierakonna, SDE ja IRLi koalitsioon oma koalitsioonilepingu valmis saanud, kui rahandusministeerium tuli välja uue majandusprognoosiga, mis lõikas riigieelarve tuludest 100 miljonit maha. Värskelt ametisse saanud Sester pidi esimese asjana otsima võimalusi kulusid kokku hoida ja leida lisatulusid.

20-30 miljoni suuruses kulude kokkuhoius on juba kokku lepitud, aga suurem osa raha on veel leidmata ja Sester ei kiirustanud seletama, kust ta säästaks või kust raha juurde saaks. Võimalike kokkuhoiukohtadena tõi Sester siiski välja riigisektori majandamiskulud ja eurorahade kaasfinantseerimise.

"Rahandusminister on pannud lauale üsna jõhkra paketi," kommenteeris olukorda Sesteri erakonnakaaslane Urmas Reinsalu.

Olukorda raskendab ka see, et koalitsioonilepingus kokku lepitud kulude katteallikatega on probleeme. Värske analüüsi kohaselt võib diislikütuse aktsiisi tõus oluliselt mõjutada meie transpordiettevõtete konkurentsivõimet võrreldes konkurentidega lähiriikides. Sesteri sõnul arutatakse peatselt koos huvigruppidega, mida diislikütuse hinnatõus ettevõtjatele tähendab.

Sester ütles, et diislikütuse tõus tähendab küll paljudele ettevõtjatele lisakulu, aga samal ajal on koalitsioonilepingusse kirjutatud ka sotsiaalmaksu langetamine ühe protsendi võrra, mis tähendab riigieelarvele 90 miljoni euro suurust kulu, aga ettevõtjatele on see 90 miljonit tulu.