Eesti Raudtee pressiesindaja Liina Hallik rääkis Delfile, et raudteeülesõit on väga ohtlik koht, kus peab olema äärmiselt tähelepanelik. Juhus, et ereda päikesevalguse tõttu ei ole foorituld näha, võib Halliku sõnul juhtuda raudteeülesõidul samamoodi nagu linnaliikluseski. Siis peab juht ise hoogu maha võtma ja tähelepanelik olema.

Liina Hallik kinnitab, et Raasiku raudtee ülesõit ei ole ohtlikum, kui mõni teine. "Vaatasime statistikat 95. aastast, selle aja jooksul on Raasikul olnud kokku kolm juhtumit. Nendest üks sama hiljutine surmajuhtum," sõnab Hallik.

Hallik tõdeb, et tegu on kahtlemata šokeeriva ja koleda õnnetusega, kuid juhtumis ei saa süüdistada ülesõidukoha ohtlikkust, kui juht ise punase tulega raudteed ületas. "Kui foori tuli ei ole juhile mingil põhjusel nähtav, on fooridel intensiivselt piiksuv helisignaal ning signaali annab ka lähenev rong. Korra 600-800 meetrit enne ning korra vahetult enne ülesõitu," kinnitab Hallik.

Eesti Raudteel on selle aasta jooksul plaanis suurendada raudtee ülesõidukohtade hulka, kus põleb fooris uus LED-valgustusega pirn. Uus pirn peaks väidetavalt paremini ja kaugemale silma paistma. Uue fooritule saab teiste seas ka saatuslik Raasiku ülesõit.

"Kui meil oleks vahendeid, tehtaks kõik raudtee ületamiskohad kahetasandiliseks, kus auto või jalakäija ei peaks raudteed otseselt ületamagi," räägib Hallik.

Tõkkepuu paigaldamise kohapealt kinnitab pressiesindaja, et Eesti Raudtee saab nädalas kaks-kolm korda kaebusi maha sõidetud tõkkepuust.

"Kui ikka inimene ise tahab raudteed punase tulega ületada, ei saa meie teda füüsiliselt takistada. Ka punase tulega tõkkepuude vahelt läbi sõitmine on üsna levinud praktika."

"Raudtee muutub järjest ohtlikumaks," nendib Hallik. "Rongid sõidavad kiiremini, vaiksemalt ja tihedamini." Eesti Raudtee paneb inimestele südamele, et enne raudtee ületamist tuleb alati hoog maha võtta ja olla äärmiselt tähelepanelik."

Statistika räägib autojuhtide süüst

Kokkupõrked Raasiku ülesõidukohal on toimunud: 1995, 2007 ja 23.08.2013. Esimeses kahes inimesed kannatada ei saanud, viimases hukkus sõidukijuht.

Enne käesoleva aasta 23. augustit toimus viimati surmajuhtumiga kokkupõrge Eesti Raudtee raudteeülesõidukohal aastal 2010.

Aastatel 1998-2013 (16 aasta jooksul) on Eesti Raudtee raudteeülesõidukohtadel kokku toimunud 162 raudteeveeremi ja sõidukite kokkupõrget, neis hukkunud on kokku 17 inimest ja vigastada saanud 77 inimest. Sel perioodil Raasikul siis 2 õnnetust, ehk 1,2 %.

Seejuures aastatel 2008-2013 (viimasel 6 aastal) on Eesti Raudtee raudteeülesõidukohtadel toimunud 44 raudteeveeremi ja sõidukite kokkupõrget, neis on hukkunud kokku 4 inimest ja vigastada saanud 15 inimest.

Eesti Raudtee kinnitusel monitooritakse ja analüüsitakse pidevalt raudteeülesõidukohtade ohutusolukorda ja rakendatakse vajadusel ettevõtte strateegia ja tegevusplaani väliselt kohe meetmeid olukorra parendamiseks.

Kõikide eeltoodud kokkupõrgete põhjustajaiks on olnud autojuhid, kes on sõitnud hooletuse tõttu ette rongidele.