Delfi toimetusele kirjutas lugeja, kes viibis möödunud nädalal 5. mail Vabaduse väljaku bussipeatuses, kui peatusse sõitis buss number 17 ja kaks bussis olnud ratastoolis noormeest soovisid väljuda. Üks noormees sai kodanike abiga kenasti bussist välja. Kui teist poissi hakati maha sõidutama, siis enne, kui kaaskodanikud said toolist korralikult kinni haarata, kaldus poiss peadpidi seisva bussi alla.

Lugeja sõnul oli peatuses palju rahvast ning peatusse sõitis buss number 17, bussijuhiks oli naisterahvas. Kui madal buss oli peatusse sõitnud ja uksed avanud, hakkas üks pisem naine välja aitama kaht ratastoolis poissi. Kuna bussijuht oli peatuse platvormi ja bussi vahele päris suure vahe jätnud, siis oli see raskendatud.

"Käis üks kõva kolakas ja rahvas hakkas sagima"

"Minu teadmist mööda ongi linnal madalad bussid just ratastoolis inimeste ja vankriga emade jaoks. Kui buss sõidab ilusti peatuse äärde, siis ei ole mingit probleemi maha astuda, sõita - üks tasane pind. Minu tähelepanu haaras see, et käis kõva kolakas ja kõik rahvas hakkas sagima. Ratastoolis poiss ei saanud mitte kuidagi bussi pealt maha sõita ja too pisike naine ilmselt ei jõudnud kinni hoida. Esimese poisiga läks hästi, tema maandus maha, ikka toolil istudes. Teist poissi hakati maha sõidutama ja enne, kui kaaskodanikud said korralikult kinni haaratud toolist, oli poiss juba peadpidi bussi all. Inimesed olid meeleheitel," kirjeldas pealtnägija, kes lisas, et inimesed olid abitud ja tegid kõike, et aidata ratastoolis noormehi ning tema sõnul bussijuht ei vaevunud isegi vaatama tahavaatepeeglisse, rääkimata ratastoolis noormeeste abistamisest. "Bussijuht peab inimest aitama," oli lugeja pahane.

Tallinna Linnatranspordi (TLT) AS-i avalike suhete spetsialist Urmas Tooming ütles, et 5. mail kell 23.33 Vabaduse väljaku peatuses 17. liini bussis kahe ratastoolis noormehega juhtunud intsidendi kohta ei ole Tallinna linnatranspordi AS-le laekunud ühtegi kaebust, kuid lähtuvalt ajakirjanikult saadud infost kuulati ära naisbussijuhi selgitused.

Bussijuhi sõnul märkas ta peatuses peeglisse vaadates, et kaks ratastoolis sõitjat väljusid parajasti bussi keskmisest uksest. Tema sõnul ei andnud ratastoolis noormehed ega ka keegi kaassõitjatest bussijuhile märku ratastooliga väljumise soovist ega vajutanud ka ukse juures olevat sinist nuppu, et anda teada abivajadusest. Sel hetkel oli liiga hilja neile appi minna, sest ratastoolid olid juba väljas. Ta jõudis veel näha, et üks ratastoolis noormees sai bussist hästi välja ja teine ratastool küll kõikus bussist väljumisel, kuid ümber ei läinud ning selles ratastoolis viibinud noormees kindlasti maha ei kukkunud.

Bussijuht palus vabandust

Kui noormehed olid juba kõnniteel, palus bussijuht esimese uksega kohakuti jõudnud noormeestelt juhtunu pärast vabandust, avades selleks bussi esimese ukse. Bussijuhi sõnul on need ratastoolis poisid ka varem korduvalt 17. liini bussis sõitnud.

Nimetatud naisbussijuht on selles ametis olnud 15 aastat ning tema kohta ei ole seni olnud ühtegi kaebust. Enne seda töötas ta trollijuhina. Tegemist on väga kohusetundliku ja korraliku juhiga, ütles TLT pressiesindaja.

Tooming juhib sõitjate tähelepanu sellele, et ratastoolis bussi sisenemisel või väljumisel tuleks kindlasti vajutada bussi ukse juures (nii väljaspool kui sees) olevat sinist nuppu, et anda bussijuhile märku. Kui bussis on olemas ratastooli kaldtee ehk ramp, on bussijuht kohustatud selle avama.