„Kilomeetritepikkused ummikud ja enam-vähem tühjad bussirajad saavad seda kaost kõige paremini ilmestama,“ usub Randpere.

Linnavalitsus tundub olevat kindlalt otsustanud, et ebaõnnestunud „pargi ja sõida“ poliitika tuleb asendada uuega - „peksa ja karista“, ja nagu paljudel varasematel kordadelgi, ei kõiguta linnaisasid kodanike hädakisa ega kirumine,“ sõnas Randpere, kes on enda kinnitusel ka ise jõudumööda nii kisanud kui ka kirunud.

Randpere hinnangul võiks olukorda leevendada see, kui lisaks bussidele ja vähemalt ühe reisijaga taksodele võiks ühisõidukirada kasutada liiklemiseks ka sõiduautod, milles vähemalt kolm inimest. Randpere märkis, et on sama ettepaneku teinud ka mõne aasta eest linnavolikogus, kuid siis ei saanud see toetust. „Liiklusseaduse muudatuse tegemiseks on aga teema siiani olnud liialt marginaalne,“ lisas Randpere.

Tallinn saaks Randpere sõnul sellise erandi tõenäoliselt sisse viia aga linnavalitsuse otsusega. „Kui sellist otsust ei saa või ei taheta teha, olen valmis selle ettepaneku esitama riigikogu majanduskomisjonile liiklusseadusesse vastava muudatuse tegemiseks.“

„Selline ühissõidukiradade laiendatud kasutamine oleks minu arvates igati otstarbekohane liikluse sujuvamaks muutmise ja keskkonna säästmise eesmärke silmas pidades. Ja kui päris objektiivselt asjale vaadata, siis ega ühe reisijaga takso rohkem ühissõiduk pole kui sõiduauto, milles kolm inimest sees. Samas olen tegelikult seda meelt, et Tallinna linnal on palju suuremaid valukohti, kui ühistranspordi maniakaalne ja läbi mõtlemata upitamine.“