Möödunud reedel saatis Euroopa alkoholireklaami monitooringu keskuse (EUCAM) juht Wim van Dalen Eesti valitsuseliikmetele ja parlamendi komisjonidele kirja, milles avaldatakse toetust minister Jevgeni Ossinovski poolt esitatud alkoholipoliitika eelnõule. Toetuskirja on allkirjastanud viis rahvusvahelist eksperti ja teadlast, kes on alkoholireklaami mõju aastakümneid uurinud.

On olemas tugevad teaduslikud tõendid, et alkoholireklaami mõjul hakkavad noored varem jooma ning kasvavad ka tarbitud alkoholi kogused.

"Esitatud plaanid tõotavad olulisemat mõju, kuna need kujutavad endast integreeritud lähenemist (kättesaadavuse vähendamine poodides ja tanklates ning reklaamimise piirangud), selle asemel, et keskenduda vaid ühele poliitika valdkonnale," vahendab Põhjamaade alkoholi- ja narkopoliitika võrgustiku NordAN peasekretär Lauri Beekmann kirja sisu.

"On olemas tugevad teaduslikud tõendid, et alkoholireklaami mõjul hakkavad noored varem jooma ning kasvavad ka tarbitud alkoholi kogused. Rajanedes sellele tõenduspõhisele alusele ootavad allakirjutanud minister Jevgeni Ossinovski poolt esitatud alkoholiseaduse ja reklaamiseaduse parandusettepanekute mõjul märkimisväärset kaitsvat efekti noorte inimeste ja tulevaste põlvede tervisele," seisab kirjas.

Kirja on allkirjastanud lisaks EUCAM-i juhile Wim van Dalenile (Holland) ka professor Thomas Babor (USA, Conneticuti Ülikool), professor emeeritus Gerard Hastings (Suurbrtannia, Stirlingi Ülikool), aseprofessor David Jernigan (USA, Johns Hopkinsi Ülikool), professor Isidore S. Obot (Nigeeria, Uyo Ülikool), aseprofessor Jürgen Rehm (Kanada, Toronto Ülikool).