44 protsenti küsitletutest usub, et liigjoomise vastu saab võidelda teavitustööga. Öise alkoholimüügi keelu otstarbekust ja tulemuslikkust tunnistab 42 protsenti. 500 küsitletut võisid toetada mitut väljapakutud varianti ning lisada ka omapoolseid ettepanekuid.Kolmanda abinõuna alkoholi liigtarbimise vastu näeb 40 protsenti rahvast alkoholireklaami keelustamist, kirjutab Postimees.

Üldiselt jääb pigem mulje, et inimesed ei usu mitte niivõrd üksikutesse keeldudesse, kuivõrd nende kombineerimisse üldisema ennetustööga, mis ei piiraks mitte alkoholi kättesaadavust, vaid hoiaks inimesi alkoholi juurde sattumast, nentis Emori sotsioloog Jaanika Hämmal.

“Tundub, et tõhusamaks peetakse seda, et inimesel ei tekikski soovi alkoholi üleliia tarbida, mitte et inimene ei tarbi või tarbib vähem mingite väliste sundide tõttu,” sõnas Hämmal. “Kuigi üle 40 protsendi mainis alkoholireklaami ja öise müügi keelustamist, märkis sama suur osa inimestest ka teavitustöö olulisust.”

Ka spontaanselt antud vastused — vaba aja sisustamise võimaluste parandamine ja üldine heaolu kasv — näitavad tema sõnul seda, et inimesed näevad vajadust tegelda alkoholi tarbimise ennetamisega.

“Eestlased mainivad ennekõike alkoholi liigtarbimise vastase ennetustöö tegemist, samas kui mitte-eestlased peavad ennekõike tõhusaks alkoholi öise müügi ja reklaami keelamist,” osutas Hämmal. “Väärtusuuringud näitavad, et üldiselt ongi mitte-eestlased oma väärtustelt eestlastest erinevad: karmi kätt, autoriteete ja korda hinnatakse rohkem, siit ka see suurem keeldude eelistamine.”

Pea veerand küsitletutest ehk 24 protsenti leidis, et joomist aitaks vähendada alkoholi kõrge hind. Vaid kaks protsenti usub, et inimene ei vaata sagedasti viinapudeli poole siis, kui parandataks vaba aja veetmise võimalusi.