Rahapuudus sunnib trammi- ja trolliliiklust piirama
„Praegu on TTTK eelarvevahendid plaanitud defitsiidiga ja vastavalt meie arvutustele pole võimalik tagada sellist liinide mahtu, mida linn meilt eeldab,” tõdes Sepp. TTTK-lt on tellitud 9 899 miljonit kilomeetrit sõitu. „Arvan, et lähema kuu jooksul võetakse Tallinnas vastu negatiivne lisaeelarve ja siis selgub täpsemalt, kuidas trammi- ja trolliliiklust piiratakse. Selleks võib olla sada üks eri võimalust.”
Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo ütles, et trammi- ja trolliliikluse võimaliku vähendamise korral tuleb eelkõige tagada, et inimestel oleks võimalik hommikul tööle ja õhtul tagasi koju sõita.
„Sellisel juhul tuleb kaalumisele liikluse mõnevõrra hilisem alustamine ja varasem lõpetamine,” selgitas Harjo. „Lähtuvalt sõitjate loendusest tuleb kõne alla vähendamine tööpäeva keskel, olenevalt sellest, millal inimesi hajusamalt ringi liigub. Kõige olulisemana tuleb silmas pidada seda, et tipptunni ajal oleks ühistransport kõigile tagatud.”
Harjo ei soovinud kõige mustemate stsenaariumidega spekuleerida. „Kokkuhoiu võimalusi on, kuid selge on see, et lõpmatuseni ei saa inimesi koondada ja liine vähemaks võtta, kuni lõpuks jääks liikuma vaid üks veerem.”
Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli ei soovinud kommenteerida TTTK juhatuse esimehe väiteid, nagu oleks trammi- ja trolliliinide koondamine praeguses olukorras vältimatu.
„On selge, et me ei seisa rahakuhja otsas,” märkis ta siiski. „Võib-olla leitakse TTTK rahastamiseks tänavu lisasummasid, ent eriti optimistlik ma selles suhtes ei ole.”
Eilsest hõrenesid ka bussiliinide nr 8, 10, 17A, 19, 28, 29A, 44, 51, 54, 58, 60, 63, 67 ja 68 sõiduplaanid.
Tallinna trammi- ja trollibussikoondisel (TTTK) on peale liinimahtude vähendamise oodata järgnevatel aastatel teisigi probleeme. TTTK juhatuse esimees Toomas Sepp selgitas, et lähema kolme aasta jooksul kantakse maha vanad trollid, sest nende tehniline seisukord muutub liiga halvaks. Paraku ei ole uued trollid kohandatud vanadel veeremitel sõitmiseks.
„See võib peagi kujuneda tõsiseks probleemiks,” nentis Sepp. „Kui trolliveeremit lähema kolme aasta jooksul ei uuendata, võib lõpuks tekkida olukord, et osa trolle tuleb asendada bussidega.”
TTTK teiseks probleemiks on plaanitust väiksema arvu uute trollide soetamine. Kuue aasta eest 2010. aastani kinnitatud arengukava põhjal tuleks selle aasta jooksul muretseda veel 21 trolli, et saada kokku alul kavandatud 50, ent majanduslik olukord lubab tänavu soetada kõi-gest seitse sõidukit.
Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo hinnangul on arengukava siiski hästi täidetud.