"Paljudele – ka mulle – näib, et riigikogu ja valitsuse võimutasakaalukausid on üha enam viimase kasuks kaldu. Kuigi just riigikogu on valitsuse tööandja, näib parlament üha enam leppivat, et valitsusaparaadi jõud käib seadusandja omast üle. Aga me vajame riigikogu kui asjalikku, töist ja tarka ülesannete püstitajat ja järelevalve teostajat," kirjutab Ilves ERR uudisteportaalis.

Parlament, mis koosneb mitmest erineva maailmavaatega erakonnast, koalitsioonivalitsus, vaba ajakirjandus, elav kultuurimaastik ja sellest kõigest johtuv vilgas avalik arutelu on meie õnn ja rikkus. Ühiskond on tugev, kui tema liikmed mõistavad, et kaaskodanikel võivad olla teistsugused tõekspidamised. /---/

Seekordset valimiskampaaniat rikastab üks mõiste, millest paljud räägivad, kuid mitte alati samas tähenduses. See on „riigireform“, soov riigivalitsemist ümber korraldada. /---/

Seaduste järgi peaks omavalitsus praegu Eestis toime tulema ligi 360 erineva tegevuse ja toiminguga. Enamikus meie omavalitsustest elab alla 3000 inimese. Kas poleks mõistlik jagada kohustusi koostöös riigi või teiste valdadega, arvestades iga valla inimeste konkreetseid vajadusi? Reform peab muutma elu kogu Eestis selgemaks ja paremaks, mitte vastama Tallinna kabinettides välja mõeldud unistustele või mõne hoopis teistsuguse riigi eeskujule.

/---/
Juba parlamenti kandideerides otsustavad homsed poliitikud, millist arutelu- ning otsustusruumi nad Eestisse soovivad luua. Häältesaaki võib püüda rõhudes hirmule ja vastandamisele; või ka lubades populistlikult kõigile maksumaksja raha. Mina tahan näha valimiskampaaniates Eestit tõeliselt ja sisuliselt edasi viivate, meie rahva julgeolekulist ja majanduslikku turvatunnet kasvatavate ideede ausat konkurentsi.

Pärast valimiste väljakuulutamist jaotab Vabariigi Valimiskomisjon mandaadid valimisringkondade vahel. Järgmisel tööpäeval pärast mandaatide jaotamisest algab kandidaatide registreerimiseks esitamine.

Hiljemalt 60. päeval enne valimispäeva saadab siseministeerium välisriigis alaliselt elavatele valijatele ja rahvastikuregistri andmete alusel ajutiselt välisriigis viibivatele valijatele elektroonilise valijakaardi, kes on esitanud sellekohase tellimuse Riigiportaalis.

45. päeval enne valimispäeva lõpeb kandidaatide registreerimiseks esitamine (kell 18).
Hiljemalt 43. päeval enne valimispäeva lõpeb vigade parandamine kandidaatide dokumentides.

Hiljemalt 40. päeval enne valimispäeva Vabariigi Valimiskomisjon registreerib nõuetekohaselt registreerimiseks esitatud kandidaadid.

Hiljemalt 40. päeval enne valimispäeva esitab valimistel osalev erakond valla- või linnasekretärile ühe jaoskonnakomisjoni liikmekandidaadi.

Alates kandidaatide registreerimise viimasest päevast algab aktiivse valimisagitatsiooni aeg, mille jooksul poliitiline välireklaam on keelatud.

30. päeval enne valimispäeva koostab siseministeerium valijate nimekirjad.  Hiljemalt 20. päeval enne valimispäeva saadab siseministeerium valijale valijakaardi.

14.-19.02.2015  toimub hääletamine välisesinduses.

19.-22.02.2015 toimub eelhääletamine maakonna valimiskomisjoni määratud jaoskonnas. 

19.-25.02.2015 Toimub elektrooniline hääletamine. Hääletamine algab 19. veebruaril kell 9.00 ja kestab ööpäevaringselt kuni 25. veebruar kell 18.00.

23.-25.02.2015  Eelhääletamine toimub kõigis valimisjaoskondades kell 12.00 - 20.00. Toimub ka hääletamine väljaspool elukohajärgset valimisjaoskonda. Hääletamine valija asukohas, kinnipidamiskohas, haiglas ja ööpäevases hoolekandeasutuses korraldatakse ajavahemikus kella 9.00-st kuni 20.00-ni.

01.03.2015 valimispäeval toimub hääletamine kell 9 - 20. 

Vabariigi Valimiskomisjon registreerib valitud riigikogu liikmed ja asendusliikmed pärast valimispäeva, kui Vabariigi Valimiskomisjonile ja Riigikohtule kaebuste esitamise tähtaeg on möödunud või kui esitatud kaebuste kohta on tehtud lõplikud otsused.