Kokku toodi ära kolm kopteritäit inimesi ja selleks tuli teha kuus lendu. Viimsi valla kommunikatsioonijuhi Elis Tootsmani sõnul oleks operatsiooni läbiviimiseks olnud võimalik pöörduda Politsei- ja Piirivalveameti poole, kellel on suurem kahemootoriline kopter AW139, ja Robinsone omavate Eesti Õhuväe või erafirma poole. Viimsi vald otsustas õhuväe ühemootorilise Robinsoni kasuks.

Kopterivalikut kommenteerides ütles lennundusekspert Tõnis Lepp, et üldiselt ei ole mere kohal Robinsonide kasutamine hea mõte, kuna mootori ülesütlemise korral peab kopter saama kiiresti maanduda."Kui kopter lendas Prangli saarele, peab ta tõusma päris kõrgele," selgitas Lepp. Samas on päästeoperatsiooni puhul Lepa hinnangul ka Robinsoni kasutamine õigusatud.

Õhuväe Robinsoni kasutamise põhjuseks oli Elis Tootsmani sõnul see, et tänu teliku lihtsusele ei vaja Robinsonid korrastatud maandumisplatsi. Ilmaolud olid eile aga keerulised. Ka võttis õhuväe kopteri saamise vormistamine koos maapealse julgestusega vähem aega.

Tegemist oli ametiabi korras toimunud lendudega, mis tähendab, et Viimsi vald peab õhuväele kompenseerima kütusekulu ja muud tasu õhuvägi ei nõua.

Laupeävast saadik rikki läinud laeva ja ilmaolude tõttu Prangli saarel lõksus olnud inimesed toodi kopteriga mandrile tagasi eile. Siit näeb ka videot päästeoperatsioonist.