Nimelt on tarbijatele nimeliselt lihtkirjaga saadetud 840 krooni maksev hõbemünt koos selgitava kirja, nn autentsussertifikaadi ja arvega.

Viimasel on kirjas “Võite kättesaadud mündi 15 päeva vältel tagastada. Kui otsustate mündi endale jätta, tuleb arve 15 päeva jooksul tasuda”.

Samuti on arvel tekst “Järgmine münt saadetakse Teie postkasti 30 päeva pärast”. Tarbijakaitseametisse pöördunud isikutest ei ole keegi seda münti endale tellinud ega ka soovi seda endale jätta, samas leiavad kliendid, et nad ei soovi oma aega ega raha raisata selle mündi tagasisaatmisele. Tarbijate sõnul peaksid nad tagastama hõbemündi enda kulul ja tähtkirjaga. Samuti jääb tarbijatele arusaamatuks, kas järgmine münt saadetakse kõigile klientidele või ainult neile, kes esimese mündi eest tasusid.

Ka mündiäri kodulehel www.myndiari.ee on väljas informatsioon, et vastavalt uuele Balti riike puudutavale strateegiale on Nordic Moneta Group otsustanud sulgeda Eesti mündiäri kaupluse Tallinnas aadressil Mündi 3 ning keskendub jaekaupluse asemel otseturundusele.

Tarbijakaitseameti hinnangul on kaupleja läinud vastuollu tarbijakaitseseaduse kauplemisvõtete regulatsiooniga, mis sätestab ebaausate kauplemisvõtete kasutamise keelu, ja ka võlaõigusseaduses sätestatuga.

Tarbijakaitseameti hinnangul on selline müügimeetod eksitav ja agressiivne ning sellise kirja (arve ning hõbemünt) saanud tarbija ei ole kohustatud selle eest maksma ega ka muretsema, kuidas seda saadetist tagastada.