Postimehe ajakirjanikud andsid osakondade esindajate allkirjastatuna ettevõtte juhtkonnale üle kirja, milles heidavad ette juhtkonna ja reklaamiosakondade liigset sekkumist toimetuse töösse. Sisuliselt tähendab see allakirjutanute sõnul, et juhtkonna tasandil öeldakse ette, kellest kirjutada kriitilisi artikleid, milline peab olema artikli toon ja pealkiri.

Peamiseks etteheiteks on reklaami ja turunduse diktaat – ajakirjanikelt oodatakse Eesti Meedia kontserniga seotud ettevõtetest positiivsete artiklite kirjutamist. Suures osas puudutab see Kanal 2 saadete promomise nõuet Postimehe veebiväljaande eesotsas ehk olulisemate uudiste seas.

Toimetuste esindajad osutavad Postimehe omaniku, kontserni Eesti Meedia juhatuse esimehe Sven Nuutmanni poole.

Kiri anti juhtkonnale üle 27. märtsil paberile väljatrükitult, et seda arvutist arvutisse edasi saata ei saaks. Kirja üleandmisele järgnes samal päeval kohtumine Nuutmanniga, kes etteheidete omaksvõtmise asemel pigem õigustas oma teguviisi. Kuna olukord toimetuste ja juhatuse vahel on äikeseline, püüavad Eesti Meedia sisu- ja programmidirektor Hanno Tomberg ja Postimehe peatoimetaja Lauri Hussar käituda vahemeestena, kes toimetust ja juhtkonda lepitavad.