Auhinna sai Eesti juba novembris Šotimaal Edinburghis toimunud konverentsil European Alcohol Policy.

Auhinda määrates võeti arvesse Eesti Euroopa Liidu eesistumisel tõstatatud alkoholi piirikaubanduse teemat. Samuti kehtestas Eesti terve rea siseriiklikke meetmeid alkoholitarvitamise vähendamiseks. Äramärkimist leidsid järgmised sammud:

Alkohol tuleb poodides teistest kaupadest eraldada.

Poodides, mille põradapind on suurem kui 450m2, ei tohi kliendid alkoholi näha mujal kui spetsiaalselt alkoholi müügiks eraldatud ruumis.

Omavalitsused saavad õiguse seada alkoholimüügile lisapiiranguid võrreldes üleriiklike piirangutega.

Alkoholi testoste saavad teha ka vähemalt 16-aastased alaealised, et leida alaealistele alkoholi müüvaid poode.

Keelati happy hour ehk võimalus pakkuda mingitel tundidel alkoholi tavapärasest soodsamalt.

Alkoholireklaamides lubatakse edaspidi edastada vaid neutraalset teavet, välistatud on inimeste näitamine, atmosfääri kirjeldamine ja lugude jutustamine.

Keelati alkohoolsete jookide välireklaam.

Reklaamipiirangut raadios ja televisioonis pikendatakse kella 21-lt 22-ni.

Keelati alkoholireklaam sotsiaalmeedias, v.a alkoholikäitleja kontol ja kodulehel.

Igasutuste tarbijamängude keelamine.

Printmeedias peab hoiatus alkoholi põhjustatavast kahjust tervisele võtma vähemalt 20 protsenti reklaami pinnast.

Trahvide tõstmine rikkumiste eest. Trahvi ülemmäär reklaamiseaduse rikkumise korral hakkab juriidiliste isikute puhul olema 50 000 eurot.

Eesti edukat alkoholipoliitikat märkis ära ka Maailma Terviseorganisatsioon WHO.