Linna tuletõrje- ja päästeameti (TTPA) pressiesindaja Kirill Teiteri sõnul levib ühe tsisterni plahvatuse korral kuumus ja löögijõud 800 meetri raadiuses. “Kopli kaubajaam asub peaaegu linna südames ja seal on tsisterne rohkem kui üks. Stenbocki maja asub aga jaamast linnulennult 500 meetri kaugusel…”

Kuumus levib 800 meetri kaugusele, surmatsoon jääb 300 meetri raadiusse. “Meie kriisireguleerimisteenistus näeb bensiinitsisternides tõepoolest suurt ja väga reaalset ohtu,” ütles TTPA direktori asetäitja Kuno Tammearu.

TTPA juhataja teine asetäitja Karli Sassi ütles, et kaubajaamale pandi mõni aasta tagasi aed ümber ja ala valgustati. Samas nentis ta, et Kopli omast veelgi suuremat ohtu kujutab endast Ülemiste kaubajaam. “Kui rongid Tapalt siia toodi, siis Ülemistel ei tehtud mingeid planeeringuid ega ümberehitusi, seal pole aedagi,” sõnas Sassi.

Päästeametnikud peavad ohtlikuks ka reguleerimata ülesõidukohti. “Seal juhtub väga palju õnnetusi ja ei piisa ainult asjaomaste hoiatustest, et autojuhid peaks tähelepanelikumad olema,” lisas Sassi.

TTPA on rongide ohtlikkusest rääkinud nii linna kui ka Eesti Raudteega. “On kava transiit linnast ümber suunata, kuid seda alles aastaks 2007. Me võime küll rääkida, et on ohtlik, kuid takistusi äritegevuseks me teha ei tohi. Keegi ei soovi kuulda, et peab jälle raha kulutama.”

Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi Margus Värava sõnul on tegemist suurte ohuallikatega. “Sellist kaitset aga, mis täieliku turvalisuse tagaks, maamunal ei ole. Kes tahab paha teha, teeb seda ikka.”

Eesti Raudtee teeb käesoleval aastal investeeringuid 662 miljonit krooni. “Kui vaadata pelgalt ohutusele investeeritavat osa sellest, siis see on kordi väiksem. Kuid ohutus on ka see, kui ostame korralikke vaguneid, paneme maha korralikke rööpaid ja ehitame korralikult välja juhtimiskeskuse,” lausus Värav.

Linnavolikogus oli mullu märtsis kinnitamisel kava, et järk-järgult vähendatakse linna läbiva transiidi hulka ja lõpetatakse see 2007. aasta alguseks. Transiidifirmadega peetud ümarlaual jõuti aga ühisele seisukohale, et seda pole võimalik nii kiiresti teha.

Kui Tallinn nõuaks keskkonnaohtlike vedude lõpetamist Kopli ja Paljassaare sadamasse juba 2007. aastaks, kannataks mitu transiidifirmat ja palju inimesi jääks tööta.

Esimees tegi ettepaneku muuta otsust nii, et Tallinn toetab küll Paldiski sadamasse suunduvate ohtlike vedude väljaviimist linnast aastaks 2007, kuid Kopli ja Paljassaare sadama suunal lõpetatakse ohtlikud veosed selleks optimaalsel ajal.