Patsientide Esindusühingu hinnangul ei jõua inimene 13 minuti jooksul oma probleemi avada.

Ühingu jurist-patsiendi esindaja Aeri Salme ütles Delfile, et selle ajaga jõuab inimene rääkida vaid sellest, et tal pea valutab, mitte aga sellest, millest see tulla võib. Küsimusele, mida ette võtta, vastas Salme, et vähem populaarsed arstid võiksid endale reklaami teha, nii jaotuksid patsiendid arstide vahel ühtlasemalt ning arstid ei kannataks ülekoormuse all.

Haigekassa läbiviidud uuringust selgus, et arst võttis praksises vastu keskmiselt 6,6 tundi. Vastuvõtule sai end registreerida vaadeldud 20-st 18-s praksises ja kokku registreeriti 354 haiget, vastu võeti aga tegelikult 589 patsienti. Eraldi tähelepanu all on jätkuvalt suured, üle 2000 inimesega perearstipraksised, teatas Haigekassa.

Kolmandas kvartalis pääses inimene ägeda haigusega perearsti juurde veel samal päeval. Ka 49 protsenti kroonilise haigusega inimestest sai perearsti jutule samal päeval, järgmisel päeval pääses arsti juurde 23 protsenti, teisel päeval 18 protsenti ja kolmandal päeval 10 protsenti soovinutest. Üle kolme päeva ei pidanud arstile pääsu ootama haigekassa ühegi piirkonna kindlustatud.

Nii lubatud suurusega nimistute (1600 pluss/miinus 400 inimest) ja ka üle 2000 inimesega nimistu puhul saab ikka samal päeval arsti juurde ligi 45 protsenti soovijatest ja järgmisel päeval 24 protsenti kroonilise haigusega inimestest. Oluliselt parem on aga kättesaadavus alla 1200 inimesega nimistu puhul. Väikses nimistus olles saab 75 protsenti soovijaist arsti juurde kohe pöördumise päeval.

Soovides saada paremat ülevaadet perearstiabi kättesaadavusest kogu kvartali lõikes, hajutas haigekassa nii küsitluse kui ka kohapeal praksiste läbiviidava kontrolli kolmele kuule.

Samuti suurendas haigekassa kontrollitavate praksiste arvu. Juhuvalikusse kuulus 260 perearsti, kelle nimistutesse kuulus kokku 434 306 inimest ja keskmine nimistu suurus oli kolmandas kvartalis 1670 inimest.