Juhtunu tõttu kinnitas Ofelia operaatorfirma AS Saaremaa Laevakompanii, et ei pea võimalikuks suure reisiparvlaeva edasist sõitmist Rohuküla-Heltermaa liinil kuni laevatee süvendamise lõppemiseni ja korrigeeritud kaartide andmiseni laevakompanii kasutusse.

Kolmapäeva pärastlõunal vaatasid tuukrid põhja puutunud laeva üle, ei leidnud sellel vigastusi ning andsid laevale taas sõiduloa, märkis laevakompanii esindaja.

Ofelia asemel hakkavad mandri ja Hiiumaa vahel nüüd sõitma väiksemad parvlaevad Kõrgelaid, Harilaid ja peagi lisandub neile veel Hiiumaa.

Alates kolmapäeva õhtust sõidab parvlaev Ofelia Virtsu-Kuivastu liinil. Laevade vahetuse tõttu jääb ära kolmapäeva õhtul kella 19 reis Virtsust Kuivastusse.

Rohuküla-Heltermaa meretee süvendamiseks korraldas konkursi veeteede amet, süvendamine maksab umbes seitse miljonit krooni.

Lisatöö vajaduse Heltermaa ja Rukkirahu kanalis tingis 1998. aastal tehtud ja 35 miljonit krooni maksma läinud süvenduse ebaõnnestumine, on veeteede ameti peadirektor Andrus Maide varem öelnud. Siis kulus meretee kahe madalama koha, Heltermaa ja Rukkirahu kanali süvendamiseks 35 miljonit krooni. Lisaks tasus veeteede amet 1,4 miljonit krooni süvenduslaeva seisuaja eest, mil parandati süvenduskoppasid.

Kolme aasta tagusest süvendamisest oli vähe kasu, sest madala veeseisuga on suurte laevade liiklus olnud endiselt takistatud.

Mullu süüdistas riigikontroll veeteede ametit lohakuses, kuna amet jättis enne süvendamistöid tegemata merepõhja geoloogilise uuringu.