Lotta asemel sõidutab jää taandumiseni reisijaid mandri ja Vormsi saare vahel Soome puksiir SubSea VI, kirjutab Postimees.

Eelmise nädala ASile Kihnu Veeteed kuuluva Lotta II pardal veetnud kapten Vladimir Zenjov ütles, et üks laeva kahest vindist ei tööta, sest selle reduktori korpuse laager läks katki. “Me ise ei saa seda remontida, sest kogu osa on vaja vahetada. Laevamehaanikule käib see üle jõu,” tõdes ta.

Möödunud reedel veel kolme meeskonnaliikmega Lottal Soome puksiiri oodanud Zenjov rääkis siis, et esimestel laevasoleku päevadel valmistusid mehaanikud nii palju kui võimalik remondiks. Pärast seda polnud meeskonnal muud teha, kui alust tavapäraselt korras hoida.

“Ootame puksiiri, vahime telekat. Mida Eesti kanalid näitavad, seda vaatame,” ütles Zenjov reedel. “Meil on kõik olemas, ega me kuskil Atlandil ei ole.”

ASi Kihnu Veeteed juhataja Toomas Kõmmuse sõnul tõi Lotta mootoririke Kihnu Veeteedele sadadesse tuhandetesse kroonidesse ulatuva kahjumi. Kõmmuse sõnul teeb nüüd graafikujärgseid reise Vormsile kaks korda päevas SubSea VI.

Möödunud esmaspäeval katkenud Rohuküla ja Sviby sadama vahelise laevaühenduse taastamine tegi liiklemise mandri ja saare vahel jälle võimalikuks. Liiklus katkes täielikult laupäeva hommikul, kui maanteeamet sulges viimasena Eesti kuuest jääteest selle, mis viis Vormsile.

“Esimesel võimalusel, kui jääolud lubavad, hakkab sõitma meie teine parvlaev Reet,” lubas Kõmmus.