Küll aga lisas minister, et kui vastava palvega tullakse, siis soovib riik enne näha ettekannet lennufirma tegevustest ja põhjustest kahjumi kohta.

Parts rääkis saates, et kui riik võttis 2010. aastal ettevõtte üle, siis võeti ettevõttelt lubadus täita strateegiaid ning kui midagi ei ole läinud plaanipäraselt, siis tahab riik saada ettekujutuse selle kohta, mis on valesti läinud. "Me tahame näha usaldusväärset plaani /.../ Me ei taha väga suurt kahjumit näha," lisas Parts.

Rääkides praeguse lennufirma juhi Tero Taskila usaldamisest, ütles Parts, et Taskila palkamise otsuse tegi ettevõtte nõukogu ja tegu oli keerulise otsusega. Minister lisas, et tema seda otsust valeks nimetama ei ruttaks.

Tänase lennufirma võimaliku pankroti kohta ütles minister, et tegemist on natuke ülepingutatud situatsiooniga. Samas näeb Parts ühe ettevõtte aktsionäri (ehk riigi - toim.) esindajana, et ettevõtte poolt väljapakutud kava reaalses täitmises on veelahe sees. "Tänane seis on aga selline, et ettevõtte tegevjuhtkond kui ka nõukogu töötavad selles suunas, et otsida EA jaoks majanduslikult head mudelit," lisas Parts.

Lisaks tõi majandusminister välja asjaolu, et tegelikult võimalusel riik ei soovikski olla lennufirma omanik. "Kui ostuotsuse tegime, siis leidsime, et lennuühendus on küll hädavajalik, aga me ei pea olema lennufirma omanikud," ütles Parts.

Eesti Päevaleht kirjutas täna, et teisipäeval toimunud riigikogu majanduskomisjoni istungil oli rangelt konfidentsiaalse arutelu all Estonian Airi tulevik.

Informatsioon, mida ühtlasi Estonian Airi nõukogu tööd juhtiv Erkki Raasuke parlamendile sel kohtumisel andis, oli pehmelt öeldes rabav. Rahvusliku lennukompanii finantsseis on jõudnud sellisesse olukorda, kus ees ootavad vaid halvad valikud.

Raasuke rääkis otsekoheselt, et praegu vaadates on Estonian Airi jaoks võimalikud peamiselt sellised tulevikustsenaariumid: ettevõtte kiire müük mõnele investorile, omaniku ehk riigi 60 miljoni euro suurune rahasüst ning lõpuks pankrot.

Justnimelt 60-miljonilist rahasüsti peetaksegi kõige tõenäolisemaks plaaniks, millega ettevõte edasi tahab minna.