„Kui ma tööle asusin, siis ma teadsin väga hästi, et üks olulisi teemasid, mis laual on, on praamiliiklus. Ma teadsin, et pean kiirelt tegutsema hakkama. Vähem kui kaks kuud pärast seda kui tööle asusin kuulutati välja kaks hanget,“ selgitas majandusminister. Esimene hange oli Palo sõnul sama tüüpi, mida pakkus välja eelmine valitsus ning mille järgi peaks Tallinna sadam ostma praamid.

Pärast seda, kui ajapuuduse tõttu hanke esitamise tähtajal 5. septembril Tallinna Sadamalt pakkumist ei tulnud, lisas Palo enda sõnul “järelejäänud aja veel paremaks kasutamiseks“ veel ühe hanke. „Sest ma ei tea ju ette, kui pole kõiki väljundeid järele proovinud,“ ütles Palo. Lisaks esialgsele plaanile on nüüd laual ka veel hange opereerimise korraldamiseks.

Hanke eelmisel tähtajal laekus vaid üks pakkumine – Saaremaa laevakompanii plaan, mis Palo sõnul ei kvalifitseerunud.
„Ainuke, mida saab mulle ette heita on see, et ma olen tegutsenud,“ ütles Palo saates ning lisas, et ehkki tema algne idee oli ametisse astudes see, et laevad võiksid kuuluda riigile, on nüüd otstarbekam leida erinevate variantide seast see, mis tundub maksumaksja jaoks parim.

Palo kinnitusel ei ole tal olnud erakonnakaaslaste või koalitsioonipartnerite poolt mingit survet asjaga tegelemisel. „Ainuke surve on mul olnud ajasurve. Kõiki oma otsuseid olen ma teinud, et saada maksimaalseid tulemusi selle ajaga. Sellepärast lisasin ka lauale rohkem võimalusi kui üks,“ väitis minister.

Majandusminister sõnas, et sarnaselt saatejuht Indrek Treufeldti esitatud seisukohale on ka tema Tallinna Sadama senises käitumises ja passiivsuses natuke pettunud, ent andis märku, et usub, et ka Tallinnast võiks korralik pakkumine tulla.

„Minul on alust arvata, et neil on tõsine soov teha korralikku tööd ja et sadam tuleb korraliku pakkumisega,“ ütles Palo, ent tõdes siis: „Mina ei saa seda tööd juhatuse eest ära teha.“ Palo rõhutas ka, et venitamistaktika antud juhul ei toimi ning ka järgmine etapp ehk läbirääkimised tuleks võimalikult ruttu ära korraldada.

Palo kritiseeris ka hetkel kehtivat lepingut praamiliikluse korraldamisel ning lubas, et uus leping saab olema läbipaistvam ja detailsem. „Samamoodi ei loobu ma sellest, et riigil on optsiooni võimalus 10 aasta pärast, et ei tekiks monopoli,“ kinnitas Palo.