„Tallinna Sadam tegi hankele selgelt odavaima pakkumise ja seega puudub põhjus minna ajas tagasi,“ ütles Palo.

Palo sõnul tuleb erimeelsused kindlasti selgeks vaielda. „Aga rõhutan veelkord, et toimus aus ja avatud hange ning esmakordselt ajaloos tekkis ka konkurents. Kinnitan, et hoolimata vaidlustest sõidavad parvlaevad saarte ja mandri vahel ka kahe aasta pärast.“

Ministeerium loodab sõlmida lepingu Tallinna Sadamaga lähiajal. Tallinna Sadamale makstav dotatsioonisumma 10 aasta peale on ca 200 miljonit eurot, mis on ligikaudu 60 miljonit vähem kui konkureeriva pakkumise puhul.

Rahandusministeerium saatis eile majandusminister Urve Palole järelevalvemenetluse kokkuvõttega otsuse projekti tunnistada kehtetuks kogu läbirääkimistega peetud parvlaevahange.

Selle järgi tuleks tühistada ka viimane MKM-i otsus, millega kuulutati hanke võitjaks Tallinna Sadam. Rahandusministeerium leiab, et Leedo firma ehk Väinamere Liinide pakkumus vastas üldjoontes juba esimese hanke tingimustele ja mängib seega trumbid valitseva praamiärimehe kätte tagasi.