Nii sotsiaalministeerium kui ka haridus- ja teadusministeerium keeldusid õlletootjaid selles kampaanias toetamast, kirjutab SL õhtuleht.

“Leidsime, et kampaania ei kanna tähenduslikult ühtset sõnumit, sest alkoholitootja teeb ühelt poolt alkoholireklaami tarbimise suurendamiseks ja teisalt sotsiaalreklaami tarbimise vähendamiseks,” ütleb sotsiaalministeeriumi pressiesindaja Katrin Pärgmäe. “Kuna tegu on vastuolulise kampaaniaga, otsustasime kampaaniat toetada mitte ministri isikus, vaid sisulise pressiteate näol, mis toetab igasuguse alkoholi tarbimise vähendamist.”

Haridus- ja teadusministeeriumi teabekorralduse osakonna juhataja Tarmu Kurmi sõnul küsisid õlletootjad, kas minister Mailis Reps saab osaleda kampaania avapressikonverentsil. “Minister Mailis Reps viibib puhkusel,” märgib Kurm.

Õlletootjate liidu tegevjuht Jüri Kert nendib, et müügimahtude vähenemist ükski tootja tõepoolest ei soovi. “Tuleb arvestada, et mitu õlletootjat müüb peale õlle ka mahla, vett ja limonaadi. Seega saab ka nende kaupade abil müügimahtu suurendada. Kui õllemüük noorte arvel väheneb, siis las väheneb. Tootjad on seni küllalt hästi õllemüügiga hakkama saanud,” viitab Kert asjaolule, et sotsiaalkampaania mõju korral õllepruulijad pankrotti ei lähe.

Eesti Õlletootjate Liit teatas delfile, et tunnevad muret Eesti alaealiste pärast, kes on aasta-aastalt asunud alkoholi tarvitama üha nooremalt ja rohkem. “Näeme põhjuseid eeskätt meie ühiskonna puudulikus joogikultuuris ning senistes riigipoolsetes meetmetes, mis ei näe ühtegi muud viisi selle murega maadlemisel kui keelamine ja karmistamine,” on teates kirjas.

Eesti Õlletootjate Liit mõistab, et alkoholi pole võimalik maailmast „ära kaotada“. Liigne alkoholitarbimine, eriti aga alaealiste alkoholism on probleem, millega peab tegelema kogu ühiskond. Seetõttu otsustas liit esimese tootjaid ühendava organisatsioonina teha sotsiaalkampaania, millega soovime astuda reaalse sammu noorte suhtumise muutmisel alkoholi.