“Kui seda regulatsiooni ära ei klaarita, siis on ilmvõimatu, et ka edaspidi ei oleks asjad segased või ei tuleks esitada kahtlustusi,” ütles Taal Delfile.

“Kogu seadustik, mis riigihankeid reguleerib on loodudki selleks, et mingi jama seal toimuks. Kaine mõistusega on väga keeruline aru saada, miks on selline regulatsioon, mille tulemus on täpselt selline nagu ta on.”

Taali hinnangul ei ole hankesüsteem segane vaid teevaldkonnas, vaid ka mujal. “Osa ehitusfirmasid heidetakse juba ehitusettevõtete liidust välja, et nad ei ole riigihangetes korrektsed. See on ju kõik regulatsiooni küsimus.”

Taali sõnul oleks regulatsiooni vaja oluliselt parandada. “Esimene asi on kvalifitseerumine. Oleks vaja lähtuda sellest, mis on Euroopas,” ütles Taal ja tõi näite riigihangetest Saksamaal.

“Saksamaal oli isegi tavalise suurema hanke puhul nõue, et kümne protsendi tööde osa peale on garantii. Viimane kümme protsenti makstakse välja alles siis, kui garantii tähtaeg on lõppenud. See sorteerib küllalt täpselt ära sellised udutajad ja alapakkujad,” ütles Taal.

“See, mis ministeeriumis toimuvasse puutub, siis minu jaoks on ilmvõimatu, et Marike Priske oleks korruptant, et tal oleks mingeid huvisid oma asjaajamistel peale riigi huvide.”