Muhust mandrile sõitev võttis pühapäeva hommikul peale viimast autot, kui järjekorrast ja pileteid kontrollinud madrusest kihutas mööda uhke džiip, milles olid välisminister Ojuland, tema elukaaslane Raimo Kägu ja veel üks inimene, rääkis pealtnägija ajalehele.

Ojuland ja Kägu põhjendasid oma käitumist sellega, et neil on kiire, kuna Ojuland hakkas hilinema lennukile.

Parvlaeva Scania kapten Andrus Saat oli sunnitud intsidenti nähes kaptenisillalt alla tulema.

“Ta sõitis meie madrusest-laadijast, kellele ta oleks pidanud pileti esitama, lihtsalt mööda ning eiras tema märguandeid. Pileti esitas ta alles siis, kui oli pardal. Broneeringut neil polnud, nad olid juba nii palju hilinenud,” rääkis kapten SL Õhtulehele.

Kapteni sõnul arvas ta, et välisministri jaoks on lennukile jõudmine riigi jaoks oluline ja seepärast ei saanud ta Ojulandi praamilt maha jätta. Kapten ütles, et eelkõige sai ülekohtuselt kannatada see autoomanik, kes Ojulandi ja Kägu auto pärast praamilt esimesena maha jäi.

Saaremaa Laevakompanii infojuht Anne Saar nimetas peale Ojulandi praamilesõitu kentsakaks ka seda, kuidas endine välisminister Toomas Hendrik Ilves reedel Virtsus praami 15 minutit kinni hoidis.

“See on käitumise ja lastetoa küsimus,” sõnas Saar ajalehele. “Ilvese puhul said saarlased aru, et ta jääb hiljaks. Ma ei teadnud, kes, kuid keegi helistas ja palus praamil oodata. Pärast Ilvese autot pandi veel kolm autot peale. Seega nii polnud, et ta ennast julmalt peale pressis. Kägu ja välisministri puhul oli kapten tõesti kurb, sest isegi madrusest sõideti jõhkralt mööda,” lisas Saar.