Varasemalt oli PPA teenindustes dokumenditaotluste eest võimalik tasuda üksnes Eesti pankade poolt väljastatud deebetkaartidega ja erinevate infosüsteemide kasutamine pikendas teenindusaega, teatas PPA.

SMITi tootejuht Eve Nagel rääkis, et kuna pankadel oli erinev makselahendus, kasutas PPA teenindaja kaardimakse vastuvõtmiseks mitut erinevat infosüsteemi. „PPA teenindaja tegutses sisuliselt pangatellerina ja pidi taotleja kontolt tegema ülekande,“ kirjeldas tootejuht. Ka kliendi vaates oli teenuse kasutamine tülikas, sest dokumenti tuli taotleda ühe teenindusleti juures, seejärel enamasti suunduda riigilõivu maksmiseks eraldi teenindusletti ja lõpetuseks tagasi pöörduda teenindaja juurde.

Lahenduse loomiseks tuli arendada nii menetlus- kui rahandusinfosüsteemi. Esiteks tuli muuta maksete alustamise loogikat ühes infosüsteemis ja teiseks luua täiesti eraldi rahandusmoodul, mis makset teha võimaldaks. „Uus süsteem on kasutajasõbralik ja lihtne – kogu riigilõivu maksmiseks vajalik info jookseb ühte infosüsteemi kokku,“ selgitas Nagel.

PPA raamatupidamistalituse juhataja Erki Paul Ridali sõnul muutis uus lahendus PPA teeninduste töötajate jaoks töö palju mugavamaks ja teeninduse klientidele kiiremaks. „Igal teenindusletil on nüüdsest kaardimakse terminal ning dokumendi taotleja saab kõik toimingud tehtud ühe teenindaja juures. Taotlused seostatakse riigilõivu maksega koheselt ja see hoiab kokku teenindajate ja taotleja aega ning kiirendab menetlusprotsessi,“ sõnas ta.

„Kliendi jaoks on oluline positiivne muutus ka see, et uue makselahendusega ei tule riigilõivumäärale enam juurde teenustasu, mis varasemalt lisandus tasule sõltuvalt kaardi väljastanud panga hinnakirjast. Samuti saab nüüdsest lõivu tasumise kviitungi saata elektrooniliselt otse kliendi e-posti aadressile. Jätkuvalt on võimalik teenindustes tasuda riigilõivu sularahas, kuid kaardimakse on kliendile kiirem ja mugavam viis,“ lisas Ridal.