Norras valele teeotsale keeranud ja kitsale teele kinni jäänud, raudprofiile vedava sõiduki juht andis hädaolukorrast esmalt teada tööandjale, kes kutsus talle tehnoabi, mis pole veel kohale jõudnud.

"Ütlesin talle, et kas sul, mees, häbi ei ole, ise kogenud autojuht. Lihtsalt keeras vale mahasõidu pealt maha, oligi kõik, sattus külavaheteele. Haagis vajus teel ära," edastas Marko Novik autojuhilt kuuldut.

"See juhtus eile kell 16.00. Kell 16.40 sai välja kutsutud abiauto, mis siiani ei ole kohale jõudnud, varsti saab 24 tundi. Algul öeldi, et tuleb kahe tunni pärast, siis öeldi, et tööd on palju, tuleb hiljem... Täna öeldi, et tuleb kell kümme, siis kell üksteist, siis kell kaksteist-üks, viimane info oli, kell kolm," rääkis Novik.

Tema sõnul on juhiga siiski kõik hästi, tervis mehel korras. "Auto on soe, paak on kütet täis, auto soojendus töötab, ainuke on see, et ta, ise kogenud autojuht ja sellise jama kokku keeras. Meie juures on ta kaks ja pool aastat vähemalt Norra vahet sõitnud," rääkis Novik. Norra keelt juht ei valda, küll aga inglise keelt. Sealt võiski firmajuhi meelest segadus Norra meedias alguse saada - sõnadest "two hours today" (täna kaks tundi), võidi arusaada kui "two days" (kaks päeva).

Kuidas Norra politsei nende lõksujäänud veokist teada sai, Novik öelda ei osanud ja oletas, et vahest mõni kohalik läks mööda ja nägi. "Politsei poole polnud tal vaja pöörduda, sest kutsusime tehnoabi," ütles Novik.

Norra ajakirjandus vahendab, et GPS juhtis Eesti veokijuhi eksiteele, nii et ta sattus lõpuks kruusateele, mis muutus järjest kitsamaks, kuni auto jäi kaheks päevaks kinni kaljuseina ja kuristiku vahele.

„Ma sõitsin Mandali suunast ja pidin jõudma Marnardali. GPS saatis mu kõrvale sellele teele, mis seejärel muutus aina kitsamaks ja kitsamaks. Nüüd ei saa ma enam edasi ega tagasi,“ ütles veokijuht Valeri Eestist kohalikule väljaandele Fædrelandsvennen.

Martin Ugland Agderi politseipiirkonnast teatas, et alustati tööd sõiduki vabastamiseks.