“Äri tuleb viia sinna, kus seda saab ajada, ja Hispaanias on meie laevu praegu palju rohkem vaja,” rääkis ettevõtte juht Mikael Granrot. Tallinna ja Helsingi vahel sõitnud kahest kiirlaevast esimese viis ettevõte juba juuli lõpus Vahemerele, kus see asus reisijaid Maroko liinil sõidutama. Teine katamaraan lahkub oktoobri alguses, kirjutab Eesti Päevaleht.

“Praeguste kütusehindadega ei ole Tallinna ja Helsingi vahel mõtet sõita, liiati siis talvel,” lausus Granrot. Tema sõnul on ettevõttel kavas Soome lahele naasta järgmise aasta aprillis, kuid kas see ka tegelikult nii läheb, pole sugugi kindel. “Praegu on plaan selline, aga väga palju võib muutuda.” Kiirlaevade liikluse taastamine sõltub tema sõnul ka sellest, mida otsustab teha laevadega emaettevõte.

Eesti ja Soome vahel tegevuse lõpetamise tõttu kaotab töö ka osa Nordic Jet Line’i töötajatest. Kui suur see arv on, Granrot öelda ei soovinud. “Koondame kõnekeskuse ja maapealse teeninduse inimesed, kuid umbes 90 protsenti laevameeskonnast sõidab koos laevaga Hispaaniasse,” lausus ta ning ütles, et tema hinnangul ei ole osa töötajate koondamises midagi dramaatilist. “Oleme samamoodi käitunud ka vähemalt kolmel varasemal aastal.”

Kui palju inimesi töö kaotab, ei osanud öelda ka ettevõtte kontaktisik Jana Vatsel. “Koondamisteateid ei ole veel välja jagatud,” lausus ta. Väidetavalt jagatakse ametlikud teated välja homme. Need, kes töö kaotavad, kuulsid sellest aga juba eile.

Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp ütles, et tegevuse lõpetamise kohta ametlikku kirja pole nad Nordic Jet Line’ilt veel saanud. “Kuulnud oleme sellest küll,” ütles ta. Ratassepa sõnul on Tallinna ja Helsingi vahel reisilaevade konkurents väga tihe: “Viie laevafirma laevad sõidavad seda vahet. Ei saa öelda, et me poleks sellise stsenaariumi peale kunagi mõelnud, aga teataval määral oli see üllatav küll.”

Reisijaarvu vaadates on Tallinna ja Helsingi vahel liikuvate laevade arv liiga suur, lausus Lindaliini AS-i juht Enn Rohula.

“Eelkõige just laevade mahutavus on viimaste aastatega väga palju suurenenud,” rääkis Rohula, kelle juhitava ettevõtte kaks kiirlaeva sõidavad samuti kahe pealinna vahet. Ta lisas, et Lindaliini laevade täitumus on varasema aastaga võrreldes kasvanud umbes 30 protsenti.

Kui palju võiks tema ettevõte ühe konkurendi kadumisest võita, Rohula spekuleerida ei soovinud. “Küsimus on selles, kes suudab pakkuda reisijatele meelepärasema võimaluse. Kui meie suudame pakkuda mugavaimat ja kiireimat sõitu, siis saame ka reisijad endale,” lausus ta.

2007. aasta lõpetas Lindaliini AS enam kui 1,5 miljoni kroonises kahjumis.