Maanteeametist öeldi Delfile, et tänavuste töövõitudena teedeehituses maksaks välja tuua näiteks Aruvalla-Kose maanteelõigu, Tartu ümbersõidu ehk Postimaja sõlme ja Jõhvi liiklussõlme. Kõik need objektid muudavad sealse liiklemise tunduvalt ohutumaks ja mugavamaks, kui seni.

Algav aasta aga saab olema ilmselt pisut teistsugune, kuna viimasel paaril aastal tavaks saanud suurte teeobjektide rajamine aeglustub. Maanteeameti kinnitusel jätkatakse nüüd peamiselt olemasolevate teede renoveerimise ja säilitamisega.

Järgmisel aastal lubab maanteeamet tõhustada ka järelevalvevõimekust nii teede hoolduse kui ka ehituse valdkonnas.

Maanteeameti järgmise aasta suuremate plaanide hulka võib asetada ka näiteks selle, et üleeuroopalisse teedevõrku (TEN-teed) kuuluvatel maanteedel hakatakse tegema liiklusohutusauditit. Lisaks tänavu käivitatud B-kategooria ehk sõiduauto juhiloa proovieksamitele on tuleval aastal oodata selle võimaluse laienemist tulevastele mopeedijuhtidele ja A-kategooria ehk mootorratta juhtimisõiguse soovijatele.

Ühtlasi lubab maanteeamet võtta algaval aastal jõulisema kursi e-teenuste osatähtsuse suurendamisele ja koos sellega liiklusregistritoimingute hõlbustamisele ning mugavamaks ja ajasäästlikumaks muutmisele.

Liiklusseadusel tasub silm peal hoida

Kuigi uus liiklusseadus jõustub tõenäoliselt pigem üle-järgmise aasta alguses, siis tasub sellega seonduvaid arenguid jälgida juba ka algaval aastal.

Majandusministeeriumi andmetel on liiklusseaduse eelnõu läbinud esimese kooskõlastusringi ning tagasiside tähtaeg oli 5. detsember. Mitmed ministeeriumid ei ole veel oma seisukohti esitanud ning seetõttu on edasist menetlust keeruline prognoosida.

Majandusministeerium planeerib eelnõu riigikogule esitada tuleva aasta sügisistungjärguks. Kui kiiresti riigikogu eelnõu menetleda jõuab, on majandusministeeriumi hinnangul keeruline prognoosida, kuid loodetavasti järgmise aasta lõpuks võiks eelnõu olla vastu võetud, et seadus saaks jõustuda hiljemalt 2015.aasta algusest.