Muhulased ehitavad uisku

 (2)

Kirves
Foto: Eero Hänninen

Laupäeva õhtul avanes huvilistele Koguva sadamas võimalus uudistada ehitatava 17,8 meetri pikkuse, viie meetri laiuse, meetrise süvise ja 132-ruutmeetrise purjepinnaga uisu “luukeret”.

Uisu puhul kasutatakse traditsioonilist ehitusviisi, mis pärineb juba viikingiaegadest – klinkerplangutust, kirjutab Saarte Hääl.

“Te näete kaaremalle. Siia peale lüüakse lehisest plangud, mis on toodud Siberist. Lehis on männist vastupidavam,” selgitas uisuprojekti eestvedaja. Tuleval aastal uisk taglastatakse ja aasta lõpus lastakse vette. “Igapäevased reisid on kavandatud Muhu ja Saaremaa vahet. Edaspidi hakkame ehk ka Suures väinas liikuma. Ühemeetrine süvis võimaldab laidudelegi sõita. Kui keegi tahab oma lambaid saarekesele viia, siis meie võime teda aidata,” lubas Mihkel Jürisson.

Uisk saab ka 130-hobujõulise mootori. “Tänapäeval teisiti ei saa. Kui tuult ei ole, siis saame ikkagi reisijaid vedada,” nentis projektijuht.

Muhu uisk on Eestis kõige suurem muistne laev. Sellise laevaga sõitsid Koguva vabadikud juba 1532. aastal. Tänavu möödus viimase uisu valmimisest, mis vedas koduloomi, kala ja puitu 1924. aastani, sada aastat.

157 000€
Rae vald, Korter
70 000€
Tallinn, Korter
121 990€
Tallinn, Korter
83 000€
Tallinn, Korter
155 000€
Tallinn, Korter
180 000€
Tallinn, Korter
126 500€
Tallinn, Korter
Otse omanikult!
160 000€
Tallinn, Korter
189 000€
Harku vald, Korter
129 500€
Tallinn, Maa
Otse omanikult!

118 900€
Tallinn, Korter
153 900€
Tallinn, Korter
754 900€
Tallinn, Korter
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare