"Jämeda arvutuse kohaselt võis Estonian Air 2012. aasta reisijate arvude põhjal - võttes üldarvust maha transiitreisijad ning Eesti elanike reisid ja jagades arvu pooleks, et saada üks suund - tuua läbi välisturistide kulutuste Eestisse üle 40 miljoni euro," ütles Delfile majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete nõunik Rasmus Ruuda.

Eesti lennufirmal on viimasel ajal olnud väga halvad ajad. Kehvade majandustulemuste tõttu vallandati ettevõtte juht Tero Taskila, kellele maksti ka lahkumishüvitiseks 100 000 eurot.

Hiljuti teatas aga Estonian Airi nõukogu esimees Erkki Raasuke, et ettevõtte jalule aitamiseks kulub hinnanguliselt 50-70 miljonit eurot. Vanas rahas ulatub see summa 1,1 miljardi kroonini.

Lisaks rahavajadusele ning teadetele töötajate ja lennuliinide kärbetest tegi ettevõtte seisu kehvemaks ka liinilendurite lubadus streikima hakata. Lubatud streiki küll 7. jaanuaril ei tulnud ning osapooled jõudsid uue kollektiivlepinguni, ent endise Estonian Airi nõukogu liikme Heldur Meeritsa hinnangul võttis Estonian Airi ja liinilendurite uus kollektiivlepe probleemid maha vaid selleks korraks, kuid helge tulevik ei ole sellega veel garanteeritud.

Eesti valitsus ootab hetkel aga Euroopa Komisjonilt otsust, kas riik tohib üldse Estonian Airi 8,3 miljoni euroga toetada või ei. Kui päästmisabi saab heakskiidu, on ettevõttel kuus kuud aega, et esitada restruktureerimiskava, mis ei tohi aga Euroopa Komisjoni transpordivoliniku kabinetiülema Henrik Hololei sõnul olla liiga ambitsioonikas.