MKMi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmus sõnul on algaja juhi tunnusmärgi ehk nn vahtralehe vabatahtlikuks muutmise peamiseks ajendiks on asjaolu, et tunnusmärgi vajalikkus on ajas järjest vähenenud.

"Mootorsõidukijuhi koolitusel käsitletavate valdkondade laienemine ning koolituse kvaliteedi paranemise tulemusena ei ole algaja juhi tunnusmärgil enam teisi juhte hoiatavat eesmärki. Seda erinevalt näiteks õppesõiduki tunnusmärkidest," ütles Salmus.

Samuti on e-teenuste kasutuselevõtmisega paranenud liiklusjärelevalve teostaja võimalused allesjäänud piirangute (näiteks kiirusepiirang 90 km/h suurendatud piirkiirusega teelõikudel) nõuetekohas täitmise kontrollimiseks. Seetõttu puudub vajadus erinevate juhtide liikluses eristamiseks.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul peab liiklusohutuse ja –teadlikkuse parandamine olema kõigi ühine eesmärk. "Seadus ise ei sunni inimesi ettevaatlikkusele, vaid seab selleks raamid. Igaüks ise peab käituma liikluses mõistlikult ja teisi arvestavalt," ütles ta ministeeriumi vahendusel.

Liiklusseaduse muutmise eelnõu kooskõlastustähtajaks on 5. detsember.