"Seetõttu ongi minister Palo ette valmistamas hanget, kus oleks võimalik osaleda võimalikult paljudel pakkujatel. Loodan, et pakkujate vahel tekib reaalne konkurents," ütles Mikser Delfile.

Ministri ettepanek sai Mikseri sõnul eelmisel neljapäeval ka valitsuskabineti toetuse ning see otsus tehti teadmises, et kahe aasta jooksul on võimalik valmis ehitada neli laeva. "Samas õnnestub kogu hankeprotsess selle ajaga edukalt läbi viia vaid siis, kui see kulgeb vaidlustusteta," ütles Mikser.

"Erinevalt eelmisest ministrist, kes pärast valitsuse eelmise aasta 26. septembri otsust praamide soetamise kohta kaotas väärtuslikud kuus kuud, julges Urve Palo lühikese aja jooksul pakkuda välja selge lahenduse, mis tagab parvlaevaühenduse ka pärast 2016. aastat.

Palo väiteid, et riigil pole nelja parvlaeva ostmiseks aega ning võib ostmine tähendada ebaseaduslikku riigiabi, ei nimeta Mikser meelemuutuseks. "Minu arvates ei ole siin tegu mitte meelemuutuse, vaid hoopis meelekindlusega," sõnas ta.

"Endistest ministritest kriitikud peavad tänase ministri ülesandeks eelkõige võitlust praeguse teenusepakkujaga, ent see ei tohiks olla eesmärgiks iseeneses. Esikohal peavad olema saarlaste-hiidlaste ja saartele sõitvate inimeste ootused ja vajadused," lisas Mikser.

Majandusminister Palo väitis, et riigil pole nelja parvlaeva ostmiseks aega ja tagatipuks võib ostmine tähendada ebaseaduslikku riigiabi. Veel mai lõpus on ministeeriumi tippametnikud kinnitanud Palole, et riigile nelja laeva ehitamiseks on nii aega kui ka ehitajaid. Ministeerium sai juba veebruaris Euroopa Komisjoni ametnikelt kirjaliku kinnituse, et riiklik hange ei lähe ebaausa riigiabi alla.

Parvlaevade teemalist 180-kraadist meelemuutust kommenteerinud majandus- ja taristuminister Urve Palo ütles intervjuus Ärilehele, et ta pole kindel, kas riik suudab 2016. aasta 1. oktoobriks soetada neli parvlaeva ning pakkuda nendega ka mandri ja saarte vahel teenust. Palo rõhutas, et kindlust pole ka seetõttu, et riik oleks ostnud laevad riigi äriühingule Tallinna Sadamale ja selline tehing võib Euroopa Komisjoni silmis olla lubamatu riigiabi. Nii juhtus Estonian Airiga, kelle riigilt saadud rahasüste uurib komisjon juba pikemat aega.

Ärilehe käsutuses on aga kirjavahetused, mis lükkavad mõlemad Palo argumendid ümber. Majandusministeeriumi (MKM) siseturu asekantsler, peagi kantsleriks saav Merike Saks on mai lõpus Palole saadetud meilis kirjutanud, et ministeerium on suhelnud laevafirmaga Tallink, kes kinnitas, et on ehitanud poolteise aastaga mitu korda suuremaid ja keerukamaidki laevu. Seega oleks poolteist aastat nende hinnangul nelja parvlaeva ehitamiseks piisav aeg, aga kaks aastat juba rohkem kui piisav. Saks tuletas Palole meelde konkreetset firmat, rahvusvahelise haardega Hollandi laevaehitajat Damen Shipyards, kes on MKM-ile märtsis kirjalikult kinnitanud, et nad suudaksid tähtajaks neli laeva ehitada. „Nad olid hankest väga huvitatud,” täiendas Saks. Ka Baltic Workboats on meediale ehitamisvõimet kinnitanud.