Allveelaev Lembit tõmmatakse reede öösel vastu laupäeva lõplikult kuivale maale. Veel esmaspäeval oli 30. aastate lõpul Eesti mereväele ehitatud Lembit mereväe hingekirjas, ent laupäeva varahommikuks on Lembit jõudnud lõplikult Lennusadamasse juba muuseumieksponaadina.

Viimane Tallinki laev jõuab sadamasse 00.15 ja seejärel saab alustada Lembitu väljavintsimist. Laeva reaalset liikumist näeb ilmselt umbes päikesetõusu ajal kell neli öösel. Loodetavasti jõuab Lembit maismaale kella 6-7 paiku hommikul, teatas Meremuuseum.

Allveelaev tuuakse merest välja mööda spetsiaalselt selleks otstarbeks Lennusadamasse ehitatud kaldteed. Kaldtee kogupikkus on 100 meetrit ning kaldenurk 1/20.

Allveelaeva alla ning kaldtee vahele astetatakse õhkpadjad. Need on 6-8 kihilised Evergreen Martimine pontoonid, mis on valmistatud Hiinas ning on mõeldud laevade veeskamiseks ja ülestoomiseks. Ühe pontooni pikkus on 8 meetrit ja läbimõõt täispuhutult 1,5 meetrit.

Allveelaeva tehnilised andmed
veeväljasurve: 600 tonni

kogupikkus: 59,5 meetrit

süvis: 3,1 meetrit
Laev toestatakse pontoonidele 37 meetri ulatuses piki allveelaeva põhjal asuvat jäika kiilu. Kokku on kasutusel 16 pontooni, korraga on laeva all keskmiselt 8-12 pontooni. Pontoonid pannakse laeva alla juba meres, mistõttu on töösse kaasatud ka tuukrid.

Laeva esialgne süvis on 3.1 meetrit, kaldtee abil tõstetakse laev 1.5 m kõrgusele ja hilisemal maismaa transpordil kuni 2.75 m kõrgusele.

Vaata fotogaleriid allveelaev Lembitust!