Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid ütles Delfile lugeja kogemust kommenteerides, et tavaliselt müüakse rattaid pakendis ja neid ei panda poes kokku, vaid seda tuleks teha kas ise kodus või lasta ratas üle kontrollida mõnes rattapoes või remonditöökojas.

Soodsa hinnaga rattaid on Erilaiu sõnul Maxima kauplustes müüdud juba ligi 3000 ning neist vaid neli protsenti on toodud garantiiremonti. Samasugune hulk ratastest viiakse Erilaiu kinnitusel garantiiremonti ka spetsiaalsetes rattapoodides. "Rataste odav hind ei tähenda kindlasti seda, et tootmisel on tehtud allahindlusi kvaliteedis," kinnitas Erilaid, kelle sõnul on need toodetud Euroopa Liidus.

Erilaid kinnitas ka, et ei vasta tõele lugeja väide, et rattale ei kehti garantii. "Nagu kõikides Euroopa Liidu riikides, nii kehtib ka Eesti tarbijatel õigus tagastada puudustega tooted kauplusesse ettenähtud kaheaastase garantiiaja jooksul. See reegel kehtib kõikidele Eesti kauplustele ning siin ei ole ka Maxima erand," rõhutas Erilaid.

Vastavalt reeglitele peab kauplus otsetud asja parandama või selle uue kaubaga asendama. "Antud juhul olid sarnased rattad kaupluses otsas ning see võeti remonti ning müüja on kohustatud kauba puuduse mõistliku aja, antud juhul kahe nädala jooksul kõrvaldama, mida ka kindlasti tehakse," sõnas Erilaid.

Lugeja märkis eilses kirjatükis, et ta eelistaks seda ratast enam mitte kunagi näha, kuid siin ei tule paraku talle ka tarbijakaitse appi. Ratta ostnu suurim mure oli hais, mis paistis üha tugevamaks minevat. Nii kartis lugeja, et ebameeldiv lehk on rattal ka pärast garantiiremonti küljes.

"Soovitame enne ostu klientidel tutvuda toote pakendil oleva infoga ning lugeda kasutusjuhendit, see välistab ka võimaluse, et klient peab pettuma toote omadustes, antud juhul siis näiteks sadula kõrguses," sõnas Erilaid, et suurem osa ratta omadustest on kasutusjuhendis kirjas.

Erilaiu hinnangul on jalgratta ostnud kliendi üheks pahameele põhjuseks Maxima müüjate valmidus aidata jalgratas poes kokku monteerida. "Sellist teenust enamasti jaeketid ei paku ning ka meie müüjatel puudub vastav väljaõpe," rääkis Erilaid, et ratta peaks töökorda seadma ostja ja selle osas instrueeritakse veelkord ka kaupluste töötajaid.