Vastavalt reklaamiseadusele ei tohi ei kange ega lahja alkohoolse joogi reklaamis kasutada viiteid või pildimaterjali filmi-, televisiooni-, popmuusika-, meelelahutus-, spordi- või teiste avaliku elu tegelaste kohta, teatas Delfile tarbijakaitseameti pressiesindaja Kristina Vaksmaa.

Marko Matvere näol on tegemist meelelahutustegelasega ning seetõttu on tema kasutamine alkoholi reklaamis keelatud.

Sama kehtib ka Dan Põldroosi kasutamise kohta alkohoolse joogi (Gin Long Drink Energy) reklaamis. Antud reklaam on tarbijakaitseametis juba ka menetluses.

„Samuti menetlesime Jan Uuspõlluga Saku õlle reklaami,” lausus Vaksmaa. „Antud menetlus on tänaseks juba lõppenud ning Jan Uuspõldu antud reklaamis enam ei näidata.”

Nõue kehtib alkoholireklaami kohta, teiste toodete reklaamimisel ei sea seadus selliseid piiranguid.

“Vastavalt tarbijakaitseameti otsusele oleme ka enda poolt juba teinud vajalikud muudatused nimetatud reklaamidesse,” lausus Delfile AS Ofelia tegevdirektor Outi Sivén. “Oluline aspekt on ka tarbijakaitseameti võrdne kohtlemine kõikides alkoholireklaamides esinevate n.ö. meelelahutustegelaste kasutamise osas.”

“Loodan, et tulevikus on seaduses mõisted “avaliku elu tegelane” ja “meelelahutustegelane” selgelt lahti seletatud, mida praegune seadus ei tee,” lisas Sivén.

„Tarbijakaitseameti kohustuseks on reklaamiseaduse alusel järelevalve teostamine,” lausus Vaksmaa. „Seega jälgime me pidevalt erinevaid reklaame ning seda, et need oleksid reklaamiseadusega kooskõlas.”

Esmaspäeval saatis amet telekanalitele (Kanal2 ja TV3) välja ettekirjutused nimetatud reklaami näitamise lõpetamiseks. „Ettekirjutus jõustub kättesaamise hetkel, ehk siis peaks lõppema ka reklaami edastamine,” lisas Vaksmaa.