"Küsimus pole selles, et kas jutt on ühest või teisest teoreemist, probleem on mõttelaadis," kommenteeris Veelmaa Delfile Jaak Aaviksoo poolt Metsaülikoolis esitatud küsimust selle kohta, kas lõikuvate kiirte teoreemi on ikka vaja koolis õpetada.

"Kunagi oli moes idee, et õpilane mitte ei tuubi pähe fakte, vaid konstrueerib oma teadmised ise. Konstrueerimiseks peab aga olema küllaldane arv n-ö legoklotse, mille abil seda teha saab. Olematute teadmiste puhul pole millestki midagi konstrueerida," rääkis Veelmaa.

Neile, kes väidavad, et koolist tuleb välja visata kõik inimesele mittevajalik ning õpetada tuleks vaid praktilisi asju, vastab Veelmaa, et sel juhul piisaks söögitegemise kunstist ja perekonnaõpetuse praktilistest töödest. "Lisaks veidi rahaga ümberkäimise kunstist," lisas Veelmaa.

Matemaatikaõpetaja on veendunud, et faktiteadmised peavad olema ja õppekavasse jääma. "Fakte võib nimetada ka eeldusteks - kui on olemas piisav hulk eeldusi, siis saab luua väiteid. Vahel on need väited aksioomide tasemel, siis keegi nende tõestamist ka ei eelda. Enamus juhtudel tuleb väide aga tõestada ja sellest oskusest jääb meie noortel tihtipeale puudu".

Eelmisel nädalal toimunud Metsaülikoolis ütles minister Jaak Aaviksoo, et õppekavad üle koormatud ning noorele inimesele ei ole vaja "pähe taguda" lõikuvate kõõlude teoreemi. Ministri sõnul võiks õppekava mahtu poole võrra vähenda ja kooli välishindamised kontsentreerida samuti 50 protsendile õppekavast.

Allar Veelmaa täismahus arvamuse leiab Delfi arvamusrubriigist.