„Haridus pole asi iseeneses ega midagi teise- või kolmandajärgulist, vaid samaväärne ühiskonna ja riikluse tugitala nagu kestlik majandus," ütles strateegiat koostanud hariduses osalemise ekspertgrupi juht Marju Lauristin.

Tegusa ja tubli Eesti jaoks on Lauristini sõnul möödapääsmatu elukestva õppe kui mõtteviisi arendamine – seda kinnitavad vastvalminud haridusstrateegias esile toodud väljakutsed Eesti jaoks.

„Kümne aastaga võib palju muutuda, kui selleks täna jõupingutusi teeme. Sisuliselt pole meil ka muid valikuid, kui Eesti tahab elukvaliteedi innovaatilisuse poolest Euroopa Liidus esirinda jõuda,“ ütles Lauristin.

Järgmine samm Haridusstrateegia 2020 kui elukestva õppe strateegia ellurakendamisel ja propageerimisel toimub projekti Elu5x ehk Elukestev õpe eluviisiks raames.

Järgmise aasta kevadeni kestva Elu5x eesmärk on Eesti inimeste teadlikkuse tõstmine elukestva õppe võimalustest ning motivatsiooni kujundamine eneseharimiseks.