"ETV ei hakka reklaami näitama. Vähemalt mitte nii kaua, kuni mina juhatuse esimees olen. Me ei ole mingilgi moel tõsiselt kaalunud reklaami tagasi toomist. Reklaami edastamisega kaasnevaid probleeme avalik-õiguslikule ringhäälingule on kordi rohkem kui sellest tekkivaid lahendusi," ütles Allikmaa Delfile.

Kas ja palju suureneb aga ETV osa vabalevi ülekandetasudes, kui maksvate kanalite seast lahkub TV3? Allikmaa sõnul ei ole lepingus Leviraga sätet, mis selle summa kasvu ette näeks.

"ETV vabalevi ülekandekulud ja nende kasv on sätestatud ETV ja Levira vahel sõlmitud lepinguga. Selles lepingus ei ole otsest ega kaudset viidet sellele, et TV3 lahkumine vabalevist saaks mõjutada ERR-i vabalevi ülekandetasusid."

TV3 tänavu suvest oma pilti vabalevis enam ei näita. TV3 juht Priit Leito põhjendab otsust sellega, et vabalevi on kallis ega paku võimalust piisavalt tulu teenida. Ta hindab, et seitsme aastaga on reklaamiturg umbes kolmandiku võrra kokku kuivanud ning mõju olevat avaldanud ka digitelevisiooni tulek. 

Kultuuriministeeriumi audiovisuaalnõunik Indrek Ibrus ütles, et aastate eest tegi riik digitelevisiooni tulekuga seoses erakanalitele järeleandmisi, näiteks loobus litsentsitasust tingimusel, et kanalid jäävad vabalevisse. "Kui nad nüüd sellest hoolimata ikkagi vabalevist lahkuvad, siis ei ole nende käitumine aus,” ütles Ibrus. „Neile on pidevalt tehtud leevendusi ja nad on pidevalt ähvardavad, et lahkuvad vabalevist.”

TV3 lahkumine tähendab vajadust jagada vabalevi ülekandetasud mitte senise viie (TV3, Kanal 2, ETV, ETV2 ja Tallinna TV), vaid nelja kanali vahel. See tähendab, et vabalevisse jäänud kanalitele ülekandetasu tõuseb.

„See seab lisakoormuse näiteks Kanal 2-le, aga tekitab Kanal 2-le ka lisavõimaluse. Siis on Kanal 2 ainuke telekanal, millel on õigus müüa reklaami üle Eesti. Aga loomulikult tekitab see ka täiendava eelarvesurve ERR-ile, mis paneb ka riigieelarvele lisakoormuse. Nii et see on ikkagi negatiivne uudis,” tõdes Ibrus.