Ehkki üle kuue kilomeetri pikkune Mäo uus ümbersõidutee avati sel nädalal liikluseks, on seal tööd teha veel küll ja küll - asfaltkatte all on küll suur osa põhimaanteest, ent kõigi sildade peale- ja mahasõiduteede tööd on alles algusjärgus, kirjutab Eesti Päevaleht.

Ehkki uus maanteelõik vastab esimese klassi nõuetele, mis tähendab, et eri sõidusuunad on omavahel eraldatud ning samatasandilisi ristmikke ei tohiks maanteel olla, on praegu kogu liiklus viidud ühele sõidusuunale ning Pärnu-Rakvere maanteega ristumise kohta on rajatud ajutine ringtee.

Äsja valminud lõigult on puudu ka viimistlusdetailid ehk valgustus, müratõkkesein, korralik teekattemärgistus jne.

Tartu poolt Mäole sisse keerav tee on nüüd täiesti suletud, mis tähendab, et näiteks Sämmi Grilli juurde sõitmiseks tuleb teha paras ring. Uue teelõigu päris Tartu-poolses otsas käib põhimaantee asfalteerimine ning ühte osa vana maantee põhjast kaevatakse alles üles, mis tähendab, et liigelda saab korraga vaid ühte sõidusuunda pidi - punase foori taga tuleb halvemal juhul oma läbipääsu oodata umbes viis minutit.

Kui palju uus maantee Tallinnast Tartusse sõidu kiiremaks teeb? „Ajaliselt väga palju ei võida, ütleme nii," naerab teed ehitava Nordecon Infra teedeehituse direktor Jaanus Taro. Ametliku info järgi peaks kahe linna vahelise maantee pikkus vähenema 0,6 kilomeetri ja sõiduaeg pooleteise minuti võrra.

Mõlemad sõidusuunad on plaanis liikluseks avada augusti teises pooles, täies hiilguses peab Mäo ümbersõidutee valmis saama selle aasta oktoobri alguseks.