Võru maavalitsuse majandusarenguosakonna peaspetsialist Riho Pindmaa ütles BNS-ile, et põhimõtteliselt on maakond uute bussiliinide ja sõiduplaanide rakendamiseks valmis, kuid praegu on küsimus rahas.

Pindmaa sõnul ei saa bussifirmadega veel konkreetseid lepinguid sõlmida, kuna reaalselt ei ole bussitoetus maakonnale laekunud.

Pindmaa märkis, et läbirääkimised vedajatega on peetud ning nemadki on bussiliikluse tihendamiseks valmis.

Põlva maavalitsuse majandustalituse juhataja Arvo Jää ütles, et rongiliikluse asendamisel bussidega on vaid tehnilisi probleeme.

Jää märkis, et kuna Põlva maakond sai bussitoetuse taotlusest 300.000 krooni vähem, võib hiljem raha puudu jääda.

Kui sõitjaid tuleb plaanitust rohkem, peab busse juurde panema ning kui reisijaid tuleb vähem, küsivad vedajad piletitulude katteks toetust lisaks, rääkis Jää.

Jää avaldas lootust, et raha jõuab maavalitsuse arvele selle nädala jooksul. “Kui raha laekumine peaks millegipärast venima, teeme vedajatele liiga,” ütles ta.

Tartu maavalitsus ja AS Tarbus täiendasid esmaspäeval olemasolevat veolepingut protokolliga, millega Tartu maakonnas lisandub käigus olevatele bussiliinidele 23 täiendavat reisi, teatas Tartu maavalitsuse avalike suhete peaspetsialist Siiri Sinijärv. Ühtlasi sõlmisid pooled uue avaliku teenindamise lepingu.

Rongide asemel teenindab Tarbus maakonnasiseseid liine kogumahus 255.429 liinikilomeetrit, saades selleks riiklikku dotatsiooni 1,421 miljonit krooni, märkis Sinijärv.

Avaliku teenindamise lepingusse lisati Sinijärve sõnul ka punkt, mille järgi Tarbus kohustub vajadusel suurendama veomahtu reisirongide asendamiseks kuni 15 protenti ilma dotatsiooni juurde küsimata.

Teede remondiks ja ehituseks küsis Tartu maakond vastavalt valdade ja Tartu teedevalitsuse ettepanekutele 9,4 miljonit krooni, riik eraldas vaid teedevalitsuse küsitud 600.000 krooni.

Suurem osa reisirongiliikluse vähendamisest tingitud 7,8 miljoni kroonisest bussitoetustest läheb Kagu-Eesti maakondadele. Suurima bussitoetuse selleks aastaks saab Valga maakond — 1,805 miljonit krooni.

Tartu maakond saab bussitoetust 1,421 miljonit, Põlva maakond 1,334 miljonit ja Võru maakond 1,125 miljonit krooni. Lääne-Viru maakond saab 999.933 krooni, Jõgeva maakond 479.015 krooni ja Järva maakond 343.070 krooni.

Kõige vähem saab bussitoetust Ida-Virumaa — 312.760 krooni.

Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson on BNS-ile öelnud, et kui omavalitsustele eraldatud summast ei piisa, pole sel aastal rohkem võimalik juurde küsida.

Jürgensoni sõnul andis ministeerium maakondadele taotluste tegemisel üsna vabad käed ning ilmselt küsisid need rohkem kui tegelikkuses vaja minna võib. “Väga võimalik, et hiljem praktika käigus tuleb hoopis uusi bussiliine ja busse vähendada,” märkis minister.