Esmaspäeval läks Lasnamäel ootamatult põlema reisijaid vedanud 60. liini buss. Õnneks ükski reisija kannatada ei saanud ja buss evakueeriti.

Praeguseks on TLT AS teinud bussile esmase ülevaatuse, kohtunud bussijuhiga ning ära kuulanud tema seletuse. "Bussijuht käitus kriitilises situatsioonis oskuslikult, tema käitumisele ei ole põhjust midagi ette heita. Bussijuht hindas olukorda õigesti, peatas bussi ja palus sõitjatel kiiresti väljuda, kutsus välja päästeameti ning püüdis ka iseseisvalt tuld kustutada," ütles aktsiaseltsi avalike suhete juht Sirje Roht.

Linnatranspordi esmase hinnangu järgi oli tegemist tehnilise rikkega. Tuli sai alguse bussi mootoriruumi paremalt küljelt ja levis bussi all edasi. 1994. aastal toodetud buss sai oluliselt kahjustada, kuid lõplik kahjusumma selgub pärast seda, kui valmib täpsustatud kalkulatsioon vajalike tööde teostamise kohta.

Kas sarnased vead võiksid ohustada ka teisi vanemaid Tallinna busse? Mootorsõidukitehnikuid ühendava MTÜ Autokutseõppe liidu tegevjuht Andrus Simberg ütles, et põhjapanevaid järeldusi üksikjuhtumi põhjal teha ei tohiks. "Seda ei saa ekspertiisi otsusele tuginemata kommenteerida. Eks nad viivad läbi sisejuurdluse, kus tuvastatakse põhjus," ütles ta.

Simberg toonitas, et selliste rikete korral pole tavaliselt tegu ühe põhjusega, vaid mitme faktori koosmõjuga. "Kas on bussijuhi poolt märkamata jäänud mingi süttinud tuli või tehnik tegi midagi valesti," sõnas ta ja rõhutas, et järeldust, nagu võiks kõigil selle aastakäigu bussidel sarnane viga olla, ei tohiks praegu teha. "See võib juhtuda ka kõige uuema bussiga, mis on sõitnud 10 kilomeetrit," kommenteeris ta.