Laeval oli esialgsetel andmetel 232 reisijat ja 14 meeskonnaliiget.

Tallinna madala juures Aegna saare lähedal hakkas Linda Expressi vasakusse mootoriruumi tungima vesi, hädaolukorda sattunud laev hakkas omal jõul Tallinna sadama poole tagasi liikuma. Ohutuse tagamiseks soovitas meeskond reisijatel päästevestid selga panna.

Pärast leket saatis katamaraani abilaevana kiirlaev Nordic Jet. Piirivalve saatis hätta sattunud katamaraanile julgestuseks piirivalvelaeva Vapper ja oli valmis lekkivale laevale appi saatma ka piirivalvelaeva Pikker.

“Tõenäoliselt sai laev löögi mingilt ujuvalt kehalt,” ütles Lindaliini üks omanikke Kanal-2 “Uutele uudistele.” “Ilmselt lendas see ka kanalisse, mille kaudu laev vett võtab.”

BNS-ile ütles Rohula, et lekke täpse põhjuse teevad sadamas selgeks tuukrid.

Ta nentis teleuudistes, et laev kaldus kolme ja poolekraadisesse kreeni.

Lindaliini direktori Rein Ojasaare sõnul jõudis laev Tallinna sadamasse vaid katamaraani masinaruumi parempoolsete mootorite jõul, sest vasakpoolsed olid vett täis.

Ojasaare ja ka enamiku reisijate kinnitusel ei tekkinud laeval suurt paanikat, nutsid vaid mõned lapsed.

Rohula sõnul on laev kindlustatud ning kahju on eelkõige moraalne.

Laeva liinile naasmise aeg selgub järgmisel nädalal.

Alles teisipäeval läbis Linda Express veeteede ameti inspektsiooni ning tegi esimese regulaarreisi Tallinna-Helsingi liinil.

Linda Express läks kiirkorras liinile, et asendada teisipäeval mootoririkke tõttu remonti läinud Lindaliini tiiburlaeva Laura.

Linda Expressi pikkus on 40 meetrit, laius 11 meetrit ja süvis 3,5 meetrit. Laeval on 224 turisti- ja 62 äriklassi reisija kohta. Linda Express arendab kuni 55-sõlmelist kiirust, mis lubab Soome lahe ületada vähem kui tunni ajaga.

Lindaliini AS pidi mai lõpus Peterburi laevatehases Almaz valminud katamaraani liiniletulekut juba korduvalt edasi lükkama. Katamaraani katsetuste käigus selgus, et laeva mootori tööd juhtiva elektroonika tarkvara on vigane ning selle häälestamiseks kulus ligi kaks nädalat.