Autokoolide liidu juht Enn Saard ütleb, et mitmedki raskustesse sattunud ettevõtted lõpetavad oma tegevuse, jättes õpilaste poolt juba tasutud kursused lõpetamata. Samuti viivad kehva õppetöö kvaliteediga koolid alla ka üldise ARK eksami sooritamise protsendi, kirjutab Eesti Päevaleht Online.

“Nii mõnelgi on võlad üleval ja nad ei saa kvaliteeti garanteerida,” selgitas Saard. Tema sõnul võiks autokooli rajajal olla piisav omakapital.

Teiseks pakub autokoolide liit välja, et iga kool peaks suutma tagada firmale kuuluva sõiduplatsi olemasolu. Saardi sõnul puudub paljudel autokoolidel praegu oma sõiduplats, renditakse ühtesid ja samu platse, mida aga ei saa seetõttu tihti kasutada — kui näiteks 30 kooli rendib samal ajal ühte platsi.

“ARK toetab autokoolide liidu ettepanekuid ja seda teemat on mõlemad pooled ka arutanud. Siiski ei saa jätta mainitama, et muudatustega kaasneb oht, et väiksemad autokoolid peavad tegevuse lõpetama — selle vältimiseks peab esitatud nõuete sätestamisel olema mõistlik üleminekutähtaeg,” märkis Viljar, kuid tema sõnul tuleb vältida häid töötulemusi näidanud väiksemate autokoolide sulgemist.

Teise Eesti autokoolide liidu, Liikluskoolitajate liidu juht Heli Antikainen ei kiirusta nõuete karmistamise mõttele toetust jagama, vaid viitab, et kõigepealt tuleb ARK-l paika panna õppetöö hindamise kriteeriumid.

“See, et keegi eksamil läbi kukub, on ainult üks näitaja,” märkis Antikainen.