Kui lennukil on kolmekihiline klaas ja ühes kihis on mõra, siis see ei ole tegelikult reeglina kuidagi ohtlik, pigem võib rahulikult jätkata lendu, kuid sihtkohta jõudes ei saa mõranenud tuuleklaasiga enam välja lennata.

Lisaks sõltub, kas mõra oli välimises, keskmises või sisemises kihis. Antud juhul pole seda minule teada. Mõranemist ikka juhtub, see tuleb temperatuuri erinevustest. Kui väljas on väga külm ning sees soe, võivad mingil hetkel tekkida pinged puhtalt soojenemiselemendist tulenevalt ja seetõttu ka probleemid. Sellist ohtu, et klaas lendab eest ära, tegelikult ei ole.

Oluline vahe on, kas tehti hädamaandumine või oli tegemist plaanivälise maandumisega. Lähtudes sellest, et tuuleklaasis oli lihtsalt mõra, siis see ei ole hädamaandumine, vaid pigem plaaniväline maandumine. Piloodid teadsid, et kui nad lendavad sihtkohta Tallinnasse, siis siit selle sama lennukiga nad tagasi lennata ei saa: teist lennukit ei ole siit neil võtta, siin pole hooldusbaasi ning klaasi vahetus on päris pikk protsess, mis võib kesta vähemalt 12 tundi. Seega lennati Berliinist Tallinna teise lennukiga.

Kindlasti tunduvad sellised juhtumid hirmutavad, aga tegelikkuses nad seda ei ole. Olen ise olnud mitmes sarnases situatsioonis ja mingit suurt probleemi ei ole isegi siis, kui on juba kaks kihti lennuki klaasis katki. Siis peaks vähendama lennuki kõrgust, vähendamaks rõhkude vahet. Ka siis ei ole tegemist hädaolukorraga.

Eile lõunapaiku Frankfurdist Tallinnasse väljunud lennuk maandus Berliinis. Tallinna lennujaama esindaja Lauri Linnamäe ütles Delfile, et hädamaandumise põhjuseks oli mõra tuuleklaasis. "Iseenesest ei ole see midagi katastroofilist, kuid see on tehniline viga, millega riske ei võeta."

Delfi lugeja sõnul oli läbi avatud ukse lennukis näha, et kokpiti klaas oli täielikult mõranenud. Lennukis viibis ka Eesti Vabariigi president Toomas Hendrik Ilves ja presidendi kantselei töötajad.

Tegemist on Lufthansa lennuga LH882 ning lennukiga Airbus A320-211.